اسدی، ن.، فتاحی، م.، و تقوایی، م. (1400). ارائه مدل تجاریسازی ایدههای دانشبنیان کشاورزی در راستای ارتقای توانمندیهای فناورانه شرکتهای مستقر در پارکهای علم و فناوری. مجله راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی، 8 (16): 113-124.
انصاری، م. ت.، و سنجابی، م.ر. (1392). تحلیل چالشهای تجاریسازی تحقیقات از دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشکدههای کشاورزی ایران، تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، 44 (4): 555-568.
پورعابدی، م.ر. (1395). طراحی مدل چیرهدستی در سازمانهای فناورانه بر مبنای نظریهسازی داده بنیاد (مطالعه مورد: جهاد دانشگاهی). مجله مدیریت دولتی، 8 (33): 33-54.
پورعزت، ع. ا.، قلی پور، آ.، و ندیرخانلو، س. (1389). تبیین موانع کارآفرینی دانشگاهی و تجاریسـازی دانـش در دانشـگاه تهـران. فصلنامه سیاست علم و فناوری، 2 (4): 65-75.
پورنقی، ر.، و حجازی، ا.ا. (1398). بررسی عوامل مؤثر بر تجاریسازی دانش از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی. فصلنامه پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، 34 (3): 1023-1050.
ترک، ل.، و شریعت، ر. (1392). فرایند مناسب برای تجاریسازی ایدههای برخاسته از آموزشهای کارآفرینی. ماهنامه اجتمـاعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی کار و جامعه، 164: 1-22.
حاجیمیررحیمی. س.د. (1401). راهکارهای استقرار و نهادینهسازی نظام تجاریسازی دستاوردهای فناورانه کشاورزی مورد مطالعه: مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی وزارت جهادکشاورزی. راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی. 9 (17): 1-14.
حاجیمیررحیمی، س. د.، مخبردزفولی، ع.، و تیموری، م. (1398). بررسی و تعیین عوامل و راهبردهای استقرار و نهادینهسازی نظام تجاریسازی دستاوردهای فناورانه. مورد مطالعه: مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، 15 (1): 189-213.
حسینیانپویا، ه.، قاضینوری، س.س.، و گودرزی، م. (1394). شناسایی عوامل مؤثر بر استراتژی تجاری سازی فناوری با استفاده از روش فراترکیب. فصلنامه مدیریت توسعه فناوری.3 (1): 63-97.
خدرویسی، ح.، رنگریز، ح.، صلواتی، ع.، و سلطانپناه، هـ. (1398). شناسایی و بررسی مدل عملکرد سازمانی تحولآفرین، فصلنامه مدیریت نوآوری در سازمانهای دفاعی، 2 (3): 143- 166.
خسرویپور، ب.، و خسرویپور، ا. (1400). چالشهای تجاریسازی یافتههای تحقیقات کشاورزی. جغرافیا و روابط انسانی، 4 (2): 41-57.
خسرویپور، ب.، نصرتی، س.، و یعقوبی، ج. (1397). شناسایی موانع پیش روی تجاریسازی تحقیقات در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با استفاده از نظریه بنیادی. فصلنامه پژوهشهای ترویج و آموزش کشاورزی، 11 (11): 1-20.
داناییفرد، ح.، و امامی، م. (1386). استراتژیهای پژوهش کیفی: تأملی بر نظریهپردازی داده بنیاد. فصلنامه اندیشـه مـدیریت، 1(2): 69 -97.
سیدحمزهنژاد، ح.، نادری، ن.، و دلانگیزان، س. (1400). ارائه چارچوب اندازهگیری سازه بازارپذیری به عنوان عاملی مهم از زیست بوم تجاریسازی نانوفناوری. پژوهشنامه مدیریت اجرایی، 13 (26): 53-73.
شاهآبادی، ا.، سهرابیوفا، ح.، و سلمانی، ی. (١٣٩4). تأثیر انباشت سرمایه تحقیق و توسعه و سرمایه فیزیکی بر رشد اقتصادی: شواهدی از کشورهای ایران، ترکیه و مالزی. فصلنامه علمی پژوهشی پژوهشهای رشد و توسعه اقتصادی، ٦ (23): 75-88.
شریفزاده، ا.، عبدالهزاده، غ.، و شریفی، م. (1393). آسیبشناسی مدیریت تحقیقات و توسعه فناوری کشاورزی در چارچوب نظام نوآوری کشاورزی، نشریه اقتصاد و توسعه کشاورزی، 28 (1): 71-82 .
شریفی، م.، رضوانفر، ا.، حسینی، س.م.، و موحدمحمدی، س.ح. (1394). الگو سازی مفهومی تجاریسازی تحقیقات دانشگاهی در بخش کشاورزی. نشریه کارآفرینی در کشاورزی، 2 (1):93- 107.
شریفی، م.، رضوانفر، ا.، حسینی، س.م.، و موحدمحمدی، س.ح. (1396). طراحی الگوی فرآیندی تجاریسازی تحقیقات دانشگاهی در بخش کشاورزی. مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، 48 (2):271-285.
شریفی، م.، رضوانفر، ا.، حسینی، س. م.، و موحدمحمدی، س.ح. (1398). شناسایی و اولویتبندی سازوکارهای بدیل تجاریسازی تحقیقات دانشگاهی در بخش کشاورزی. مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، 50 (1): 189-200.
طیبی، س.ا.ح. (1395). نگرش راهبردی بر عوامل مؤثر بر تجاریسازی و ورود به بازار در ایران، مبتنی بر رویکرد فراترکیب. فصلنامه رهیافت، 26 (63): 36-20.
عباسی اسفنجانی، ح.، و فروزنده دهکــردی. ل. (1393). شناسایی و تبیین عوامل تعیین کننده در تجاریسازی تحقیقات دانشگاهی. سیاست علم و فناوری، 6 (4): 33-46.
مقیمی، س.ف. (1399). واکاوی پدیده آفلوانزا و ذهنیت کـارآفرینی گریـزی در میـان فرزنـدان کارآفرینـان (بـا استفاده از نظریه داده بنیاد). فصلنامه توسعه کارآفرینی، 13 (4): 581-600.
مقیمی، س.، م. صدیقزاده.، جعفرزادهکوچکی، ا.، و نظری، ع. (1389). تأثیر عوامل محیطی بر تجاریسازی ایدهها و نتایج تحقیقات. مطالعات مدیریت راهبردی، 1 (2): 113-126.
موسایی، ا.، صدرایی، س.، و بندریان، ر. (1387). مدل فناوری تجاریسازی دانش فنی محصولات شیمیایی. فصلنامه تخصصی پارکها و مراکز رشد، 4 (16): 8-18.
نریمانی، ا. ر.، واعظی، ر.، الوانی، س. م.، و قربانیزاده، ج. (1396). شناسایی الزامات تسهیلگر درون سازمانی در تجاریسازی پژوهشهای دانشگاهی، فصلنامه مطالعات بین رشتهای دانش راهبردی،7 (28): 133-158.
نوروزی، ت.، دلانگیزان، س.، و رضایی، ب. (1395). طراحی مدل تجاریسازی یافتههای پژوهشی دانشگاهی. توسعه کارآفرینی، 9 (3): 553-572.
یاوری، غ.، و عزیزی، و. (1399). تحلیل موانع و چالشهای عدم دستیابی به اهداف برنامههای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بخش کشاورزی. مجله پژوهشهای ترویج و آموزش کشاورزی، 13 (2): ۱6-21.
یحیایی، م.، و حسنزاده، ع. (1397). ارائه مدل تجاریسازی فناوری در شرکتهای دانشبنیان حوزه ICT. فصلنامـه علمی پژوهشی دانش سرمایهگـذاری، 7 (26): 63-81.
Alibekova, G., Tleppayev, A., Medeni, T.D., & Ruzanov, R. (2019). Determinants of Technology Commercialization Ecosystem for Universities in Kazakhstan. Journal of Asian Finance, Economics and Business, 6(4): 271-279.
Bakhtiar, A., Aslani, A., & Hosseini, S.M. (2020). Challenges of diffusion and commercialization of bioenergy in developing countries. Renewable Eenergy, 145: 1780-1798.
Belitski, M., Aginskaja, A., & Marozau, R. (2019). Commercializing university research in transition economies: Technology transfer offices or direct industrial funding? Research Policy, 48(3): 601-615.
Bowen, F.E., Rostami, M., & Steel, P.) 2010). Timing is everything: A meta-analysis of the relationships between organizational performance and innovation. Journal of Business Research, 63(11): 1179-1185.
Carletto, C., Corral, P., & Guelfi, A. (2017). Agricultural commercialization and nutrition revisited: Empirical evidence from three African countries. Food Policy, 67: 106-118.
Cheah, S., & Ho, Y.P. (2021). Commercialization performance of outbound open innovation projects in public research organizations: The roles of innovation potential and organizational capabilities. Industrial Marketing Management, 94: 229-241.
Chen, M., Shelton, A., & Ye, G.Y. (2011). Insect-resistant genetically modified rice in China: from research to commercialization. Annual Review of Entomology, 56: 81-101.
commercialization: implication for Korean Government-sponsored SMEs. Asian Journal of Technology Innovation, 21(1): 72-85.
Eckhardt, J.T., &
Ciuchta, M.P. (2018). Open innovation, information, and entrepreneurship within platform ecosystems, zation within advanced manufacturing: value stream mapping as a tool for efficient learning. Procedia CIRP, 60: 374-379.
Entezari, Y. (2015). Building Knowledge- Based Entrepreneurship Ecosystems: Case of Iran. World Conference on Technology, Innovation and Entrepreneurship. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 195: 1206 – 1215.
Farmani, F. (2013). Identification of effective factors on Knowledge commercialization: a case study of mashhad city universities. International Research Journal of Applied and Basic Sciences, 14(7): 1072-1079.
Fini, R., Rasmussen, E., Siegel, D., & Wiklund, J. (2018). Rethinking the commercialization of public science: From entrepreneurial outcomes to societal impacts. Academy of Management Perspectives, 32(1): 4-20.
Gbadegeshin, S.A. (2019). The Commercialization Process of High Technologies. Ph.D. Thesis, the University of Turku, Turku, Finland, 128pp.
George, G., Howard-Grenville, J., Joshi, A., & Tihanyi, L. (2016). Understanding and tackling societal grand challenges through management research. Academy of Management Journal, 59(6):1880-1895.
Good, M., Knockaert, M., Soppe, B., & Wright, M. (2019). The technology transfer ecosystem in academia. An organizational design perspective. Technovation, 82: 35-50.
Guba, E.G., & Lincoln, Y.S. (1994). Competing paradigms in qualitative research. Handbook of Qualitative Research, 2(163-194): 105-113.
Hajimirrahimi, S.D., & Valadan, M. (2020). Factors Influencing the Establishment and Development of a Commercialization System of Research Findings and Determining the Knowledge of Those Involved in the Agricultural Sector of Iran. International Journal of Agricultural Management and Development, 10(2): 113-133.
Heinecke, S. 2018. On the route towards renewal? The Polish Academy of Sciences in post-socialist context. Science and Public Policy, 45(2): 246-256.
Hosseini, J., & Esmaeeli, S. (2010). To determine the challenges in commercialization of nanotechnology in agricultural sector of Iran. Journal of Biological Sciences, 5(6): 448- 451.
Isenberg, D.J. 2010. How to start an entrepreneurial revolution, Harvard BusinessReview, 88(6):40-50.
Ismail, N., Mohd Nor, M.J., & Sidek, S. (2015). A Framework for a Successful Research Products Commercialisation: A Case of Malaysian Academic Researchers. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 195: 283-292.
Jha, S. K. 2018. Entrepreneurial ecosystem in India: Taking stock and looking ahead. IIMB Management Review, 30(2): 179-188.
Kenzhaliyev, O.B., Ilmaliyev, Z.h.B., Triyono, B.M., Minghat, A.D., Arpentieva, M.R., & Kassymova, G.K. (2020). Commercialization of Research and Development Results as the Economy Growth Factor of the Republic of Kazakhstan. International Journal of Advanced Science and Technology, 29(7):18-28.
Lin, J. H., & Wang, M. Y. (2015). Complementary assets, appropriability, and patent commercialization: Market sensing capability as a moderator. Asia Pacific Management Review, 20(3): 141-147.
Linderhof, V., Janssen, V., & Achterbosch, T. (2019). Does Agricultural Commercialization Affect Food Security: The Case of Crop-Producing Households in the Regions of Post-Reform Vietnam. Sustainability, 11(1263): 15-33.
Lipinski, J., Minutolo, M.C., & Crothers, L.M. (2008). The Complex Relationship Driving Technology Transfer: The Potential Opportunities Missed by Universities. Journal of Behavioral and Applied Management, 9(2):112-133.
Natsheh, A., Gbadegeshin, S.A., Rimpilainen, A., Immaovic-Tokalic, I., & Zambrano, A. (2015). Identifying the challenges in commericializing high technology: A case study of quantum key distribution technology. Technology Innovation Management Review, 5(1): 26-36.
Nelson, A.J. 2016. How to share “a really good secret”: Managing sharing/secrecy tensions around scientific knowledge disclosure. Organization Science, 27(2): 265-285.
Perkmann, M., Tartari, V., McKelvey, M., Autio, E., Broström, A., D’Este, P., & Krabel, S. (2013). Academic engagement and commercialisation: A review of the literature on university–industry relations. Research policy, 42(2): 423-442
Portuguez Castro, M., Ross Scheede, C., & Gómez Zermeño, M.G. (2019). The Impact of Higher Education on Entrepreneurship and the Innovation Ecosystem: A Case Study in Mexico. Sustainability, 11(20): 5597-5614.
Samuelt, M. 2014. Status and Prospects of IP Regime in India: Implications for Agricultural Education. Journal of Intellectual Property Rights, 19: 189-201.
Strauss, A., & Corbin, J. (2008). Basic of Qualitative Research: Techniques and Procedures for developing Grounded Theory. Third Edition, Los Angeles: stage publication.
Strauss, A., & Corbin, J. (1998). Basics of qualitative research techniques. Sage Publications.
technology in the Netherlands: A best worst method approach. Journal of Cleaner Production, 166: 32-39.
Toole, A.A., & Czarnitzki, D. (2007). Biomedical academic entrepreneurship through the SBIR. Journal of Economic Behavior and Organization, 63:16-38.
Upadhyayula, V.K., Gadhamshetty, V., Shanmugam, K., Souihi, N. & Tysklind, M. (2018). Advancing game changing academic research concepts to commercialization: A Life Cycle Assessment (LCA) based sustainability framework for making informed decisions in Technology Valley of Death (TVD). Resources, Conservation and Recycling, 133: 404-416.
Van de Kaa, G., Kamp, L., & Rezaei, J. (2017). Selection of biomass thermochemical conversion technology in the Netherlands: A best worst method approach. Journal of Cleaner Production, 166: 32-39.
Wang, Y-ch., Phillips, F., & Yang, Ch. (2021). Bridging innovation and commercialization to create value: An open innovation study. Journal of Business Research, 123: 255–266.
Zhao, F. 2004. Commercialization of research: a case study of Australian universities, Higher Education Research and Development, 23(2): 223-23.