1. آذر، ع.، و خسروانی، ف. 1398. تحقیق در عملیات نرم (رویکردهای ساختاردهی مسئله). انتشارات سازمان مدیریت صنعتی. تهران.
2. آرامسرشت، م.، باقرزاده، م.، مهرآرا، ا.، و طبری، م. 1399. طراحی الگوی جامع هوش استراتژیک به عنوان ابزار برنامهریزی راهبردی مالی (شهرداری تهران). اقتصاد مالی، 14(51): 221-245.
3. ابوالمعصوم، م.، مشبکی، ا.، و نعامی، ع. 1399. ارائه مدل بازاریابی هوشمند در شرکتهای سرمایهگذاری (گسترش پایا صنعت سینا). تحقیقات اقتصاد کشاورزی، 13 (1):261-278.
4. احمدیزاد، آ.، عباسی، ا.، و رحیمپور، م .1395. الگوی سنجش هوشمندی کسبوکار در صنعت تلکام. مطالعات مدیریت راهبردی، 7 (28): 267-281.
5. اصانلو، ب.، و خدامی، س. 1394. طراحی مدل هوشمندی رقابتی سازمان مبتنی بر هوشیاری کارآفرینانه. علوم مدیریت ایران، 10 (37): 127-148.
6. الوانی، م.، صفری، س.، کهن هوشنژاد، ر.، و خدامرادی، س. 1395. عوامل موثر بر کارآفرینی سازمانی (صنایع غذائی). مطالعات مدیریت، 25 (82): 1-27.
7. جامیپور، م.، رحمتی، ا.، حسینزاده، م.، و طاهری، غ. 1398. طراحی چارچوب کسب هوشمندی رقابتی با بهرهگیری از روش بهترین بدترین. مدیریت بازرگانی، 11 (3): 651-676.
8. حسینی، ی.، و یدالهی، ش. 1392. ارائه مدلی برای سنجش هوشمندی برون سازمانی: دیدگاهی از هوشمندی رقابتی. مدیریت بازرگانی، 5 (3): 57-82.
9. حق بیان، م. 1398. قرن بیست و یک، قرن کارآفرینی در صنایع غذایی. ماهنامه اقتصاد سبز، 93 (1): 60-70.
10. حقیقی، م.، آقازاده، ه.، خداداد حسینی، ح.، و غریبی، م. 1398. تبیین ابعاد هوشمندی رقابتی با بهرهگیری ازقابلیتهای شبکههای اجتماعی در صنعت ماءالشعیر ایران. مدیریت بازرگانی، 11 (4): 742-761.
11. حیدری، ع.، آقازاده، ه.، و والیپور، ع. 1393. ارائة مدلی برای تبیین پیشایندها و پیامدهای هوشمندی رقابتی صادرکنندگان نمونة ایران. مدیریت بازرگانی، 6 (3): 455-474.
12. سیاهسرانی کجوری، م.، زارعی، ع.، ملکی مینباش رزگاه، م.، آذر، ع.، و فیض، د. 1396. مفهوم پردازی و اولویتبندی مولفههای هوشمندی رقابتی در شرکتهای دانش بنیان. مدیریت نوآوری، 6 (1):21-44.
13. صالحی، س.، فراقیان، ح.، رضایی، ع.، و خیرمند، م. 1396. شناخت رابطه ابعاد هوش رقابتی و اثر بخــشی فعالیتهای بازاریابی. فصلنامه مدیریت کسب و کار، 9 (35): 7-25.
14. علاماتی، ش.، شاهطالبی، ب.، سعیدیان، ن. 1399. شناسایی مولفههای هوشمندی به منظور ارائه یک الگوی مناسب برای دانشگاه آزاد اسلامی. توسعه آموزش جندی شاپور، 11 (1): 62-73.
15. علیقلی، م.، و فاطمی، م. 1396. شناخت رابطۀ ابعاد هوش رقابتی و اثربخشی استراتژیهای بازاریابی (شهرک صنعتی اردبیل). مدیریت بازرگانی، 9 (2): 375-394.
16. محمدیان، م. 1393. طراحی، تبیین و ارزیابی مدل پویای هوش رقابتی برای نیل به مزیت رقــابتـــی در صنعت بیمه. رساله دکتری، دانشگاه شهید بهشتی.
17. مشبکی، ا.، و زنگویینژاد، ا. 1387. طراحی مدل هوشمندی رقابتی مبتنی بر هوشمندی ساختاری– سازمانی. پژوهشنامه بازرگانی، 13 (49):171-197.
18. نظرپوری، ا.، سپهوند، ر.، و مسعودیراد، م. 1395. بررسی نحوه شکلگیری هوشمندی رقابتی بر اساس رویکرد قابلیتهای پویای مبتنی بر دانش (کسبوکارهای کوچک و متوسط). تحقیقات بازاریابی نوین، 6 (3): 147 -160.
19. Asghari, S., Targholi, S., Kazemi, A., Shahriyari, S., & Rajabion, L. 2020. A new conceptual framework for identifying the factors influencing the effectiveness of competitive intelligence. Competitiveness Review: An International Business Journal, 30 (5): 555-576.
20. Bahraini Moghaddam, I., Taheri Aval, S., & Daneshmand. B .2014. Surveying and ranking the factors affecting competitive intelligence (case study: Bank Melli Iran). Indian Journal of Fundamental and Applied Life Sciences, 4 (1): 3680-3689.
21. Deschamps, J.P, Nayak, P. 1995. Product juggernauts: How companies mobilize to generate a stream of market winners. Harvard Business School Press.
22. Faisal, M. N., Banwet, D. K., & Shankar, R. 2006. Supply chain risk mitigation: modeling the enablers. Business Process Management Journal, 12 (4): 535-552.
23.Hakansson, C., & Nelke, M. 2015. Promoting competitive intelligence: the importance of marketing, communication and evaluation. Competitive Intelligence for Information Professionals. PP: 81-90.
24. Calof, J. 2017. Canadian competitive intelligence practices–a study of practicing strategic and competitive intelligence professionals Canadian members. Foresight 19 (6): 577-589.
25. Krejcie, R., & Morgan, D. 1970. Determining sample size for research activities. Educational and Psychological Measurement, 30: 608-610.
26. Koseoglu, M. A., Chan, E. S., Okumus, F., & Altin, M. 2019. How do hotels operationalize their competitive intelligence efforts into their management processes? Proposing a holistic model. International Journal of Hospitality Management, 83: 283-292.
27. Koseoglu, M. A., Ross, G., & Okumus, F. 2016. Competitive intelligence practices in hotels. International Journal of Hospitality Management, 53: 161-172.
28. Guba, E. G., & Lincoln, Y. S. (1982). Epistemological and methodological bases of naturalistic inquiry. Educational Technology Research and Development, 30 (4): 233-252.
29.Tuan, L.T. 2015. Entrepreneurial orientation and competitive intelligence: cultural intelligence as a moderator, Journal of Research in Marketing and Entrepreneurship, 7(2): 212 - 228.
30.Ahmed, R., Ahmad, N., Khoso, I., Arif, K., and Palwishah, R. (2014). Competitive intelligence and marketing effectiveness of organizations: an investigation from Pakistan. European Scientific Journal, 10(13): 1-12.
31.Seyyed-Amiri, N.A.D.E. R., Shirkavand, S., Chalak, M., and Rezaeei, N. 2017. Competitive intellIgence and developing sustainable competitive advantage. Network of Scientific Journals from Latin America, the Caribbean, Spain and Portugal, 1 (1): 173–194.
32.Warfield, J.N. 1974. Developing interconnection matrices in structural modeling. IEEE Transactions on Systems, Man, and Cybernetics, 4 (1): 81-87.