پورمیرزا، ح. ر.، روستا، ا.، حیدرزاده، ک.، و عبدالوند، م.ع. (1399). توسعه الگوی ارزیابی آمادگی صادرات برای شرکتهای کوچک و متوسط ایران. چشمانداز مدیریت بازرگانی، 19(41)، 101-79.
جلیلیان، ش. (1385). جهانی شدن یا جهانی سازی؟. علوم و فنون نظامی, 7 (3)، 148-136.
جلیلیان، ی.، میرا، س. ا.، و سیدکلالی، ن. (1401). ارائه مدل بهبود عملکردصادراتی شرکت های صنایع غذایی در استان کرمانشاه با محوریت استراتژی لجستیک. مدیریت کسبوکارهای بینالمللی، 5 (3)، 155-137.
حاجی میررحیمی، س.د.، و موسوی داویجانی، س.ر. (1400). تأثیر سرمایه های انسانی و اجتماعی در رونق اقتصادی کسبوکارهای کوچک و متوسط کشاورزی استان البرز. فصلنامه مدیریت آموزش کشاورزی، 56(1)، 55 -33.
حسین پور، م.، جمشیدی، م. ج، کریمی، ح. و بخشم، م. (1399). طراحی الگوی عاملهای مؤثر بر موفقیت کسبوکارهای کوچک و متوسط با استفاده از رویکرد تفسیری ساختاری. مدیریت کسبوکار، 84 (1)، 94-118.
حمیدی زاده، م. ر.، و زرگران یزد، م. (1392). تبیین و ارزیابی میزان آمادگی شرکتهای کوچک و متوسط ایرانی برای ورود به بازارهای بینالمللی (مورد مطالعه: شرکتهای محصولات غذایی). توسعه کارآفرینی، 6 (2)، 155-174.
حیدریه، س. ع.، و لایق آهنی، ک. (1397). عوامل مؤثر بر صادرات نوآورانه و تأثیات آن بر عملکرد صادراتی. چهارمین کنفرانس بینالمللی مدیریت، کارآفرینی و توسعه اقتصادی، تاکستان.
خسروی، ا.، نادری، ن.، رضایی، ب.، و آزادی، ح. (1400). بررسی مدل سازگاری رفتاری صاحبان کسبوکارهای حوزه گردشگری استان کرمانشاه در رویارویی با بحران کووید- 19. جغرافیا و پایداری محیط، 11 (1)،
55-72.
رحمانی، ع.، وزیری نژاد، ر.، احمدی نیا، ح.، و رضائیان، م. (1399). مبانی روششناختی و کاربردهای روش دلفی: یک مرور روایی. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۹ (۵)، ۵۳۸-۵۱۵.
ستایش، ه.، معمارنژاد، ع.، هژبرکیانی، ک. و ترابی، ت. (1401). بررسی اثر کارگاههای صنعتی کوچک و متوسط بر رشد ارزشافزوده بخش صنعت در اقتصاد ایران. فصلنامه اقتصاد مالی، 16 (2)، 252-221.
ستایش، ه.، معمارنژاد، ع.، هژبر یکانی، ک. و ترابی، ت. (1398). تبیین عاملهای مؤثر بر رشد ارزش افزوده صنایع کوچک و متوسط در اقتصاد ایران. دو فصلنامة مطالعات و سیاستهای اقتصادی، 6 (2)، 206-189.
شرکت شهرکهای صنعتی استان کرمانشاه. (1402). آمار واحدهای تولیدی فعال و نیمهفعال شهرکهای صنعتی استان. معاونت صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی استان کرمانشاه.
عسگری، م. (1398). رقابتپذیری و صادرات بنگاههای کوچک و متوسط ایران. نشریه علمی پژوهشهای اقتصاد صنعتی، 3 (8)، 60-43.
قاسمی داکدره، ب.، گودرزوند چگینی، م.، و چیرانی، ا. (1401). ارزیابی و تحلیل مؤلفههای مؤثر بر عملکرد صادراتی شرکتهای کوچک و متوسط با استفاده از روشهای DMATEL فازی و ANP فازی (مورد مطالعه: شرکتهای صادرکننده محصولات غذایی و آشامیدنی ایران). مجله تحقیق در عملیات در کاربردهای آن، 19 (4)، 111-89.
قنائی، م. ر. و ناظم بکائی، م. (1399). تأثیر قابلیتهای نوآوری محصول و قیمتگذاری بر عملکرد صادراتی از طریق نقش میانجی مزیت رقابتی. سومین کنفرانس مهندسی صنایع، اقتصاد و مدیریت، 2 اسفندماه 1399، والنسیا- اسپانیا.
کرمی، ا.، گریفیتز، گ.، کرمی، ه. و یونس پور، ز. (1397). تأثیر گرایش کارآفرینی بر عملکرد صادراتی شرکتهای کوچک و متوسط. مدیریت کسبوکارهای بینالمللی، 1 (3)، 57-43.
کریمی الویجه، م. ر. و تاک، پ. (1398). تحلیل میزان آمادگی صادراتی شرکتهای کوچک و متوسط استان کرمانشاه. نشریه چشمانداز مدیریت بازرگانی، 19 (39)، 100-83.
گراوندی, ش. (1400). آینده پژوهی توسعه باغویلاها در اراضی زراعی (مطالعه موردی: شهرستان کرمانشاه). مدیریت اراضی، 9 (1)، 11-1.
گلشنی، ع. ا.، و قائدی، م. ر. (1392). روش فازی در پژوهش، پلی مابین روشهای کمی و کیفی پژوهش. روشها و مدلهای روانشناختی، 4 (14)، 65-45.
محمدزاده، پ. و سجودی، س. (1390). بررسی عوامل مؤثر بر عملکرد صادراتی بنگاههای صنعتی ایران. پژوهشنامه مدیریت اجرایی، 3 (6)، 154-127.
موسی خانی، م. و شهروان مهر، ا.ح. (1394). ﺑﺮرﺳﯽ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺆﺛﺮ ﺑﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺻﺎدرات در ﺑﻨﮕﺎهﻫﺎی ﮐﻮﭼﮏ و ﻣﺘﻮﺳﻂ ﺻﻨﺎﯾﻊ ﻏﺬاﯾﯽ اﺳﺘﺎن ﻗﺰوﯾﻦ- ﺑﺎ روﯾﮑﺮد MADM. مدیریت و توسعه، 23 (1)، 9-1.
مؤمنی، م. ر،. و خان گل زاده سنگرودی، ن. (1401). بررسی تاثیر مولفه های اقتصادی جهانی شدن بر توسعه اقتصادی در ترکیه (2021-2001). فصلنامه مطالعات بین المللی، 19 (3)، 125-103.
نادری، ن.، خسروی، ا.، و کرمیان، ف. (1401). واکاوی راهکارهای توسعه بازار محصولات سالم و ارگانیک واحدهای صنایع غذایی استان کرمانشاه. نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسبوکارهای بین المللی، 5 (4)، 247-227.
Breckova, P. (2018). Export Patterns of Small and Medium Sized Enterprises. European Research Studies Journal, XXI (1), 43-51.
Falahat, M., Ramayah, T., Soto-Acosta, P., and Lee, Y. Y. (2020). SMEs internationalization: The role of product innovation, market intelligence, pricing and marketing communication capabilities as drivers of SMEs’ international performance. Technological Forecasting and Social Change, 152: 119908.
Kolbe, D., Frasquet, M. & Calderon, H. (2022). The role of market orientation and innovation capability in export performance of small- and medium-sized enterprises: a Latin American perspective. Multinational Business Review, 30 (2), 289-312.
Malca, O., Peña-Vinces, J., & J. Acedo, F. (2019). Export promotion programmes as export performance catalysts for SMEs: insights from an emerging economy. Small Business Economics, 55 (1), 831-851.
Pickernell, D., Jones, P., Thompson, P. & Packham, G. (2016). Determinants of SME exporting: insights and implications. International Journal of Entrepreneurship and Innovation, 17 (1), 31-42.
Rua, O., França, A., Fernández Ortiz, R., (2018). Key drivers of SMEs export performance: the mediating effect of competitive advantage. Journal of Knowledge Management, 22 (2), 257–279.
Tesfom, G. (2006). A classification of export marketing problems of small and medium sized manufacturing firms in developing countries. International Journal of Emerging Markets, 1 (3), 262-281.