احمدپورکریمآبادی، ف.، بهمنی، ل.، و برکت، غ. (1401). ارائه مدل آموزش کارآفرینی در مدارس ابتدایی. نوآوریهای مدیریت آموزشی، 17(3)،113-127.
احمدی، ح.، حسینی، س.، و امیدینجفآبادی، م. (1388). شناسایی برخی عوامل همبسته با ترویج کارآفرینی در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران. رهبری و مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، 3(3)، 24-9.
امینی، ع. (1396). تحلیل اجمالی وضعیت بازار کار فارغالتحصیلان دانشگاهی و ارائه اقدامات و راهکارهای لازم برای افزایش اشتغال آنها. سازمان برنامه و بودجه کشور، امور اقتصاد کلان.
آقایی، ت.، تیمورنژاد، ک.، و اخوان هزاره، ف. (1396). بررسی کارآفرینی دانشگاهی از دید اعضای هیئتعلمی دانشگاه شهید بهشتی به عنوان نمونهای از دانشگاههای بزرگ. برنامهریزی رفاه و توسعه اجتماعی، 4(14)، 208-183.
بادسار، م.، رضایی، ر.، فتحی، س.، و قاسمی، م. (1395). نقش میانجی عزتنفس در تحلیل عوامل مؤثر بر قابلیتهای کارآفرینی دانشجویان کشاورزی (مورد مطالعه: دانشگاه زنجان). علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، 12(1)، 147-133.
باقری، م.، و کیانی، م. (1395). شناسایی جایگاه دانشگاه در آموزش و ارتقای قابلیتهای کارآفرینی دانشجویان بر اساس رویکرد غربالگری فازی. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 22(4)، 67-43.
بخشیجهرمی، م.، کاووسی، ا.، معظمی، م.، و حسینپور سعادتابادی.، ج. (1401). تدوین الگوی توسعة فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه فرهنگیان. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 11(2)، 523-546.
بوکانی، ص.، سیدعباسزاده، م.، قلاوندی، ح.، و حسنی، م. (1397). تحلیل روابط چندگانه رهبری اثربخش و برنامهریزی راهبردی با بهرهوری نیروی انسانی در مراکز آموزش عالی استان آذربایجان غربی. مدیریت بهرهوری، 12(45)، 69-31.
پرگو، م.، میرابی، و.، رشادتجو، ح.، و وظیفهدوست، ح. (1400). راهبردهای توسعه کارآفرینی در آموزش عالی در افق 1440 با رویکرد آیندهپژوهی (موردمطالعه: دانشگاه آزاد اسلامی). پژوهشهای مدیریت راهبردی، 27(82)، 133-158.
توکلی، ز.، شفیعآبادی، ع.، و نعیمی، ا. (1399). اثربخشی آموزش انیگرام بر یادگیری کارآفرینی و تصمیمگیری شغلی دانشجویان دختر دانشگاه علامه طباطبایی در سال 96-95، کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نوین در روانشناسی، علوم اجتماعی، علوم تربیتی و آموزشی. 17 تیرماه 1399،گرجستان، تفلیس.
حجازی، ا. (1393). ترویج کارآفرینی از طریق آموزش عالی، چالشها و راهبردها. ماهنامه اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی کار و جامعه، 1، 11-4.
حسینی، س.، طباییان، س.، و گودرزی، ر. (1397). چارچوبی برای توسعه کارآفرینی دانشگاهی در رشتههای علوم انسانی در ایران. توسعه کارآفرینی، 11(4)، 679-661.
زارع داویجانی، ع.،، خانزادی، خ.،، نوه ابراهیم،ع.، و سلیمانی، ن. (1402). شناسایی عوامل موثر بر تضعیف کارآفرینی در دانش آموختگان دانشگاه های پیام نور استان تهران. فصلنامه مدیریت و چشم انداز آموزش، (2)5، 194-168.
شیری، ن. (1395). طراحی الگوی ترویج کارآفرینی در بین دانشجویان نظام آموزش عالی کشاورزی ایران. (رساله دکتری). دانشگاه رازی، دانشکده کشاورزی، گروه ترویج و آموزش کشاورزی، شهرستان کرمانشاه.
شیری، ن.، میرکزاده، ع.، و زرافشانی، ک. (1394). الزامات ترویج کارآفرینی در نظام آموزش عالی کشاورزی. کارآفرینی در کشاورزی، 2(2)، 122-105.
صبا، ع.ا.، نادری، ن.، رضایی، ب.، و محمدیفر، ی. (1402). ارائه مدلی پارادایمیک برای توسعه آموزش کارآفرینی در دانشگاههای نسل سوم؛ کاربست نظریه بنیانی. آموزش و مدیریت کارآفرینی، 2(1)، 59-74.
صالحی، ک.، و مرادیپردنجانی، ح. (1394). نقش آموزشهای دانشگاهی در توسعه قابلیتها و فعالیتهای کارآفرینی دانشجویان. پژوهشهای مدیریت راهبردی، 21(57)، 81-57.
صوفی، ل.، و دیلمی، س. (1401). نقش آموزش کارآفرینی، خودکارآمدی و هنجارهای ذهنی بر قصد کارآفرینی در صنعت گردشگری (مورد مطالعه : بررسی دیدگاه دانشجویان دانشکده گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ). گردشگری و اوقات فراغت، 7(13)، 65-51.
طهماسبزاده شیخلار، د.، پاشائیفخر، آ.، و کاشی، ف. (1400). نقش تفکر انتقادی و روحیه کارآفرینی در پیشبینی فرسودگی و اهمالکاری تحصیلی دانشجویان فنی و مهندسی. آموزش مهندسی ایران، 23(91)، 75-94.
طینیا، م.، کریمی، آ.، پاداش، ح.، یزدانی، ح.، و کیهانی، م. (1401). واکاوی برنامه درسی کارآفرینی در مدارس با مطالعه تطبیقی مدارس 9 کشور اروپایی. فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی، 15(3)،501-518.
قراگوزلو، س.، ناطقی، ف.، و جلالوندی، م. (1401). ارائۀ الگوی توسعة توانمندی کارآفرینی نسل جوان کشور در بستر برنامهریزی درسی آموزش عالی. پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، 22(2)، 301-327.
فیضی، ش.، و رستمی، ف. (1402). آسیبشناسی نظام آموزش مهارتی در هنرستان کشاورزی شهرستان سنندج. آموزش و مدیریت کارآفرینی, 2(4)، 94-75.
غریب، ج.، خسرویپور، ب.، و مرادنژادی، همایون. (1402). کنکاشی پیرامون همسویی نظام برنامه ریزی درسی هنرستانهای کشاورزی ایران با آموزشهای کارآفرینی. مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار کشاورزی، در دست انتشار.
معتمدنیا، ز.، موحدمحمدی، ح.، رضوانفر، ا.، علم بیگی، ا.، و مهدیزاده، ح. (1400). طراحی الگوی رشد اکوسیستم کارآفرینی در بستر نظام آموزش عالی کشاورزی. راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی، ۹ (۱۸)،۲۱-8.
مکیآلآقا، ب. (1386). نقش دانشگاه در توسعه کارآفرینی. فصلنامه اندیشههای تازه در علوم تربیتی، 2(4)، 126ـ115.
نعیمیمجد، آ.، شهسواریعلیوجه، ط.، و نعیمیمجد، م. (1399). هماهنگی استراتژی با اهداف توسعه پایدار SDGs: راهنمایی برای موسسات آموزش عالی و دانشگاها جهت رشد کارآفرینی، پنجمین کنفرانس بینالمللی علوم انسانی و آموزش و پرورش با محوریت توسعه پایدار، تهران.
Brixiová, Z., Ncube, M., and Bicaba, Z. 2015. Skills and Youth Entrepreneurship in Africa: Analysis with Evidence from Swaziland. World Development, 67, 11-26.
Deveci, Ä°SA, and Seikkula-Leino, J. 2018. A Review of Entrepreneurship Education in Teacher Education. Malaysian Journal of Learning and Instruction, 15(1), 105–148.
Fini, R., Grimaldi, R. and Meoli, A. 2020. The effectiveness of university regulations to foster science, based entrepreneurship. Research Policy, 25. 49(10): 1040–48.
Fischer, B. B., Schaeffer, P. R., Vonortas N. S., and Queiroz, S. 2018. Quality comes first: university-industry collaboration as a source of academic entrepreneurship in a developing country. The Journal of Technology Transfer, 43(2), 263-284.
Lahikainen, K., Kolhinen, J., Ruskovaara, E., and Pihkala, T. 2019. Challenges to the development of an entrepreneurial university ecosystem: The case of a Finnish university campus. Industry and Higher Education, 33(2), 96-107.
Nowiński, W., Haddoud, M. Y., Lančarič, D., Egerová, D., and Czeglédi, C. 2019. The impact of entrepreneurship education, entrepreneurial self-efficacy and gender on entrepreneurial intentions of university students in the Visegrad countries. Studies in Higher Education, 44(2): 361-379.
Saeed, S., Muffatto, M., and Yousafzai, S. 2014. A Multi-level Study of Entrepreneurship Education among Pakistani University Students. Entrepreneurship Research Journal, 4(3), 297-321.
Ward, A., Hernández-Sánchez, B. R., and Sánchez-García, J. C. 2019. Entrepreneurial potential and gender effects: the role of personality traits in university students’ entrepreneurial intentions. Frontiers in Psychology, 10, 1-18.
Salamzadeh, A., Salamzadeh, Y., and Daraei, M.R. 2011. Toward a Systematic Framework for an Entrepreneurial University: A Study in Iranian Context with an IPOO Model. Global Business and Management Research: An International Journal, 3(1), 31-37.
Welsh, D. H. B., Tullar, W. L., and Nemati, H. 2016. Entrepreneurship education: Process, method, or both? Journal of Innovation & Knowledge, 1(3), 125-132.