استروالدر، ا، پینیور. 1393. بوم طراحی مدل کسبوکار. ترجمه غلامرضا توکلی، بابک وطندوست، حسامالدین ساروقی، بهامین توفیقی. انتشارات آریانا، تهران: 1393.
ایزدی، ب.، رضایی مقدم، ک. و اسدالهپور، ع. 1395. سازههای مؤثر و موانع تحقق توسعه کارآفرینی در مشاغل خانگی بخش کشاورزی در مناطق روستایی شیراز. علوم ترویج و آموزش کشاورزی، 12(1): 39-51.
باباخانی، ا. و واحدی، م. 1396. بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی در میزان موفقیت تعاونیهای شیلات استان ایلام. فصلنامه تعاون و کشاورزی (تعاون)، 6(22): 79-53.
بغدادی، م.، محمدی، م.، الیاسی، م. و رادفر، ر. 1400. شناسایی عوامل مؤثر بر توسعه مدل کسبوکار استارتاپها همگام با مراحل بلوغ یک استارتاپ. فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، 9(4): 11-43.
خسروی، م.، نصیری، م. و سعیدی، پ. 1400. طراحی الگوی موفقیت کسبوکارهای نوپای کشاورزی با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری. راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی، ۸ (۱۶): 44-53.
خوشنودیفر، ز.، سوختانلو، م. و ملکمحمدی، ا. 1389. تأثیر عملکرد بانک کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی در میزان موفقیت کسبوکارهای کوچک و متوسط کارآفرین در بخش کشاورزی. اقتصاد کشاورزی و توسعه، 18(4): 160-139.
رضایی، ر.، منگلی، ن. و صفا، ل. 1396. اثر میانجی بازاریابی کارآفرینانه در رابطه بین گرایش کارآفرینانه و عملکرد کسبوکارهای گلخانهای در شهرستان جیرفت. علوم ترویج و آموزش کشاورزی، 13(1): 195-210.
شریفزاده، ا.، عربیون، ا. و شریفی، م. 1396. بررسی موانع توسعه کسب وکارهای کشاورزی در استان گلستان. روستا و توسعه، 13(4): 129-160.
شفیعزاده، ر.، عباسنژاد، ط. و غفوریان، م. 1398. شناسایی و تحلیل عوامل مؤثر بر موفقیت توسعه محصول جدید با استفاده از رویکرد پویاییشناسی سیستم. فصلنامه مطالعات مدیریت صنعتی، 17(52): 57-39.
شمسی، م. و نورمحمدی، ح. 1397. ارائه مدلی برای سنجش و ارزیابی عملکرد علم و فناوری شرکتهای دانشبنیان در ایران. فصلنامه علمی پژوهشی پژوهشگــاه علوم و فناوری مطالعات ایران (ایرانداک)، 34(2): 534-517.
غفاری، ح. و رازینی، ا. 1396. شناسایی و رتبهبندی عوامل راهبردی مؤثر در موفقیت بنگاههای کوچک و زودبازده شهر صنعتی کاوه با رویکرد کارت امتیازی متوازن از دیدگاه مدیران. فصلنامه رشد فناوری، 13(50): 69-63.
قادرمرزی، ح.، جمشیدی، ع.ر.، جمینی، د. و نظری سرمازه، ح (1394). شناسایی موانع توسعه کارآفرینی زنان روستایی (مطالعه موردی: دهستان شلیل شهرستان اردل. فصلنامه برنامهریزی منطقهای، 5(17)، 118-103.
کلابی، ا، م.، یداللهی فارسی، ج. و عزیزی، م. 1400. شناسایی و اولویتبندی عوامل کلیدی موفقیت مدل کسبوکار. پژوهشهای مدیریت عمومی، 14(54): 84-61.
کمالی سید بیگلو، م، و تقیزاده، ر. 1396. شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر موفقیت بنگاههای کوچک و متوسط با استفاده از فرایند تحلیل شبکهای فازی مطالعه موردی: بنگاههای مستقر در نواحی و شهرکهای صنعتی شهرستان ارومیه. فصلنامه مجلس و راهبرد، 24(91): 318-291.
گودرزی، م.، قاضی نوری، س. س.، رادفر، ر. و کبریاییزاده، ع. 1400. تحلیل مدل کسبوکار هشت شرکت بخش زیستدارو در ایران. مدیریت نوآوری، 10(1): 75-100.
مرادنژادی، ه. 1398. تدوین سند علم و فناوری استان ایلام، گزارش طرح پژوهشی، دانشگاه ایلام.
مقصودی، ط. 1396. شناسایی عوامل مؤثر بر پایداری کسبوکارهای خرد در بخش کشاورزی استان خوزستان. پژوهشهای ترویج و آموزش کشاورزی، 10(2)، 11-20.
ملاشاهی، غ.، ظریفیـان، ش. و پـیش بهـار، ا. 1394. تعیـین میـزان موفقیـت بنگـاههـای اقتصـادی زودبـازده بخـش کشـاورزی در روسـتاهای شهرسـتان زابـل. اقتصـاد کشاورزی و توسعه، 23(91): 49-73.
ورمزیاری، ح.، و ایمانی، ب. 1396. تحلیل تابآوری کسبوکارهای روستایی در شهرستان ملکان. توسعه کارآفرینی، 10(1): 200-181.
یعقوبی، ج. و
قاسمی، ج. 1388. بررسی عوامل مؤثر بر موفقیت کارآفرینان بخش کشاورزی و راهکارهای حمایت از آنها (مطالعات موردی استان زنجان). مجله تعاون،20(203-202): 97-85.
Abdollahi, H., Ahmadi, A., Mardanshahi, M. M. 2018. Factors Affecting Business Model Innovation in Agricultural Knowledge-Based Companies in Mazandaran Province. Entrepreneurship in Agriculture, 5 (1): 77-91.
Afuah, A., Tucci, C. 2009. Internet Business Models and Strategies. McGraw-Hill, New York.
Agahi, H., and Karami, S. 2012. A study of factors effecting social capital management and its impact on success of production cooperatives. Annals of Biological Research, 3(8): 4179-4188.
Fisher, R., Maritz, A., and Lobo, A. 2014. Evaluating entrepreneurs’ perception of success: Development of a measurement scale. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 20(5): 478-492.
Fried, H.O., and Tauer, L.W. 2015. An entrepreneur performance index. Journal of Productivity Analysis, 44(1): 69-77.
Jakubiak, M., and Chrapowicki, P. 2018. SMEs and Determinants of Their Internationalization in Poland, Germany and Denmark. Problemy Zarządzania, 16(73): 126-142.
Kastalli, I. V., and van Looy, B. 2014. Servitization: Disentangling the impact of service business model innovation on manufacturing firm performance. Journal of Operations Management. 41(4): 169-180.
Khaledi, K., Kazemi, S., Shahmoradi fard, M. 2019. Explaining the Actual Position of Agriculture in the National Economy with Focusing on Value Added of Agribusiness. Agricultural Economics and Development, 26(104): 239-268.
Lambert S. 2008. A Conceptual Framework for Business Model Research. 21st Bled eConference eCollaboration on Overcoming Boundaries through Multi-Channel Interaction June 2008, Bled, Slovenia, 2008: 227-289.
Lorestani, S., Moradnezhadi, H. 2019. Factors Effecting on Success of Agricultural Cooperative Enterprise in Islamabad Township. Co-Operation and Agriculture, 8(31): 73-93.
Shafer S. M, Smith H. J, Linder J. 2010. The power of business models. Business Horizons 2010, 48: 199-207.
Sukhari, A. and De Villiers, C. 2019. The Influence of Integrated Reporting on Business Model and Strategy Disclosures, Australian Accounting Review, 29(4): 708-725.
Staniewski, M. W., and Awruk, K. 2019. Entrepreneurial success and achievement motivation–A preliminary report on a validation study of the questionnaire of entrepreneurial success. Journal of Business Research, 110(1): 433-440.
Steinhöfel, E, Kohl, H and Orth, R. 2016. Business Model Innovation: A Comparative Analysis. 11th European Conference on Innovation and Entrepreneurship. Proceedings; 15-16, Jyväskylä, Finland.
Teece D. J. 2010. Business models, business strategy and innovation. Long Range Planning, 43: 172-194.
Yadollahi, J., Aghajani, H. and Aghajani, A. 2012. Internal factors affecting the performance of SMEs and provide an effective model. Journal of Management, 6(14): 12-28.
Zott, C., and Amit, R. H. 2008. The Fit between Product Market Strategy and Business Model: Implications for Firm Performance. Strategic Management Journal, 29 (1): 1-26.