بهراد، م . 1393. شناسایی تاثیر استفاده از شبکه اجتماعی مجازی بر بازاریابی کارآفرینانه. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
تاری، غ.، پر حلم، ح . 1399. مدل ساختاری عوامل موثر بر بقاء و رشد استارت آپها در ایران. پژوهشنامه مدیریت اجرایی، 12 (23): 29-41.
خاشعی، و.، اسدی، ر. 1398. طراحی مدل کنترل راهبردی در استارت آپ های اینترنتی. نشریه مطالعات راهبردی مدیریت، 10 (37) 44-61.
رحمان نیا، م.، فکور ثقیه، ا. 1397. دلایل شکست کسبوکارهای کارآفرین و نوپا و ارائه راهکارها برای توسعه کارآفرینی. نخستین کنفرانس بینالمللی مدیریت و کارآفرینی. مرکز همایشهای توسعه ایران.
رضوانی، م. 1393. نگاشت مفهومی سرمایه اجتماعی در بازاریابی بنگاه های کارآفرین: صنایع غذایی. پژوهش های مدیریت منابع انسانی، 2(1): 90-67.
سخدری، ک. 1394. قابلیت شبکهسازی و عملکرد کارآفرینانه سازمانی: تبیین نقش گرایشهای راهبردی سازمانی (مورد مطالعه: شرکت-های ارائه کننده تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی به بخش معدن صنایع معدنی ایران). توسعه کارآفرینی، 8(1): 174-159.
سلیمانی، ع.، یعقوبی فرانی، ا.، کریمی، س. 1400. طراحی مدل توسعه کارآفرینی پایدار درکسبوکارهای نواحی روستایی همدان. فصلنامه اقتصاد فضا و توسعه روستایی، 10 (2): 25-41.
سیف الهی، ن. 1397. بررسی اثر ابعاد مدیریت دانش بر زنجیره ارزش در صنعت زنبورداری (مورد مطالعه: در استان اردبیل). تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، 49 (4): 797-804.
شریفزاده م. ش.، عبداللهزاده، غ.، جیوار، ر.، دیوسالار، ا. ۱۳۹۷. نقش خوشههای صنعتی کشاورزی در توسعه کسب وکار روستایی استان مازندران. اقتصاد فضا و توسعه روستایی، ۷ (۲۴): ۲۴۷-۲۲۷.
یزدانی، م.، شریفزاده، م. ش.، عبدالهزاده، غ.، محبوبی، م. ر. 1399. موردکاوی تطبیقی مدیریت زنجیره عرضه کارآفرینانه در شرکتهای تعاونی تولید روستایی و سهامی زراعی استان خراسان شمالی. تعاون و کشاورزی، 9 (34): 205-171.
شریفزاده، م. ش.، و عبداللهزاده، غ.). زیستبوم نوآفرینی کشاورزی در استان گلستان. علوم ترویج و آموزش کشاورزی، ۱۶(۱):۱-۲۲.
عباسی، ل.، شریفزاده، م. ش.، عبدالله زاده، غ.، محبوبی، م. ر. 1397. نوآوری جمعی در زنجیره ارزش در تعاونیهای تولید کشاورزی. مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار کشاورزی، ۵(۴): ۴۳-۷۰.
فتحاللهزاده، ز.1393. شناسایی تأثیر ابعاد بازاریابی کارآفرینانه بر عملکرد نوآورانۀ فعالیتهای بازاریابی شرکتهای کوچک و متوسط، پایان نامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه تهران، دانشکده کارآفرینی.
فراستخواه، م. ۱۳۹۵. روش تحقیق کیفی در علوم اجتماعی با تاکید بر نظریه برپایه. نشر آگاه. تهران.
کرمی، ا.کرمی، ه.، یونس پور، ز. 1397. تأثیر گرایش کار آفرینی بر عملکرد صادراتی شرکتهای کوچک و متوسط، نشریه مدیریت کسبوکارهای بین المللی، 1 (3): 51-69.
نادری، ن.، یوسفی، ز.، رضایی، ب. 1395. پدیدارشناسی موانع ایجاد و راهاندازی استارتآپهای کشاورزی، نشریه راهبردهای کارآفرینی، 3 (5): 16-34.
ناصربخت، ج. 1382. ارائه یک مدل توسعه یافته ارزیابی خوشه صنعتی با توجه به نوآوری در بنگاههای کوچک و متوسط. اولین کنفرانس مدیریت تکنولوژی. مرکز همایشهای توسعه ایران.
Aarikka-Stenroos, L., Sandberg, B., and Lehtimäki, T. 2019. Networks for the commercialization of innovations: A review of how divergent network actors contribute. Industrial Marketing Management, 43(3): 365-381.
Anderson, J.C., Håkansson, H., and Johanson, J. 1994. Dyadic Business Relationships within a Business Network Context. The Journal of Marketing, 6 (3): 1-15.
Battistella, C., De Toni, A.F., and Pessot, E. 2017. Open accelerators for start-ups success: a case study. European Journal of Innovation Management, 20(1): 80-111.
Blank, S. 2014. Why Companies are Not Startups: Blog. Available online: http://steveblank.com/2104/13/14/why-companies-are-not-startups/ [Accessed 2 April 2015].
Caseiro, N., and Coelho, A. 2019. The influence of Business Intelligence capacity, network learning and innovativeness on startups performance. Journal of Innovation & Knowledge, 4(3): 139-145.
Cavallo, A., Ghezzi, A., Dell’era, C. and Pellizzoni, E. 2019. Fostering Digital Entrepreneurship from startup to scaleup: The role of Venture Capital funds and Angel Groups. Technological Forecasting and Social Change, 145: 24-35.
De Maeseneir, W., and Claeys, T. 2012. SMEs, foreign direct investment and financial constraints: The case of Belgium International Business Review, 21(3): 408-424.
Felzensztein, C., and Gimmon, E. 2009. Social Networks and Marketing Cooperation in Entrepreneurial Clusters: An International Comparative Study. Journal of International Entrepreneurship, 7(4): 281-291.
Felzensztein, C., and Gimmon, E. 2008. Industrial Cluster and Social Networking for enhancing inter-firm cooperation: The case of natural resources-based industries in Chile. Journal of Business Market Management, 2(4): 187-202.
Fernholz, S., and Markovic, S. 2015. Corporate Brand Building in Start-Ups through Equity-Based Crowdfunding, A Case Study of Virtuous Spirits. Department of Business Administration. Lund University.
Franco, M., de Fatima Santos, M., Ramalho, I. and Nunes, C. 2014. An Exploratory Study of Entrepreneur. Journal of Small Business and Enterprise Development, 21(2): 265-283.
Gilmore, A., Carson, D., and Rocks, S. 2006. Networking in SMEs: Evaluating its contribution to marketing activity. International Business Review, 15(3): 278-293.
Groenewegen, G., and Langen, F. 2012. Critical Success Factors of the Survival of Start-Ups with a Radical Innovation. Journal of Applied Economics and Business Research, 2(3): 155-171.
Hong, S., Serfes, K., and Thiele, V. 2020. Competition in the venture capital market and the success of startup companies: Theory and evidence. Journal of Economics & Management Strategy, 29(4): 741-791.
Hyytinen, A., Pajarinen, M. and Rouvinen, P. 2015. Does innovativeness reduce startup survival rates? Journal of Business Venturing, 30: 564-581.
Johansson, P., and Strindemark, E. 2017. Branding startegies of Swedish technology startups: A multiple case study. OECD publication.
Jones, R., and Rowley, J. 2011. Entrepreneurial Marketing in Small Businesses: A Conceptual Exploration, International Small Business Journal, 29(1): 25-36.
Karaev, A., Koh, S.C.L., and Szamosi, L.T. 2007. The cluster approach and EME competitiveness: a review. Journal of Manufacturing Technolagy Management, 18(7): 818-835.
McGrath, H., Medlin, C.J., and O’Toole, T. 2019. A process-based model of network capability development by a start-up firm. Industrial Marketing Management, 80: 214-227.
Moeller, K. 2010. Partner Selection, Partner Behavior, and Business Network Performance: An Empirical Study on German Business Networks. Journal of Accounting and Organizational Change, 6(1): 27- 51.
Mouzas, S. 2006. Marketing Action in Networks. European Journal of Marketing, 40(11/12): 1271-1291.
Najafi-Tavani, S., Najafi-Tavani, Z., Naudé, P., Oghazi, P. and Zeynaloo, E. 2018. How collaborative innovation networks affect new product performance: Product jnnovation capability, process Innovation capability, and absorptive capacity. Industrial Marketing Management,73: 193-205.
Nelson, R.E. 2001. On the Shape of Verbal Networks in Organizations. Organization Studies, 22(5): 797- 823.
Öberg, C. 2020. The role of business networks for innovation. Journal of Innovation & Knowledge, 4(2): 124-128.
Parkhe, A., Wasserman, S. and Ralston, D.A. 2006. New Frontiers in Network Theory Development. Academy of Management Review, 31(3): 560- 568.
Rabellotti, R. 1995. Is there an "industrial district model"? Footwear districts in Italy. Rome.
Resnick, S., Cheng, R., Brindley, C., and Foster, C. 2011. Aligning Teaching and Practice: a Study of SME Marketing, Journal of Research in Marketing and Entrepreneurship, 13(1), 37- 46.
Rocks, S., Gilmore, A., and Carson, D. 2005. Developing Strategic Marketing Through the Use of Marketing Networks. Journal of Strategic Marketing, 13(2): 81-92.
Stam, E. and Wennberg, K. 2009. The roles of R&D in new firm growth. Small Business Economics, 33(1): 77- 89.
Stejskal, J., and Hajek, P. 2012. Competitive advantage analysis: a novel method for industrial clusters identification. Journal of Business Economics and Management, 13(2): 344-365.
Struss, A., and Corbin, J. 1990. Basic of Qualitative research, California. Sage Publication.
Tripathi, N., Seppänen, P., Boominathan, G., Oivo, M. and Liukkunen, K. 2020. Insights into startup ecosystems through exploration of multi-vocal literature. Information and Software Technology, 105: 56- 77.
Tsolakis, N. 2015. Entrepreneurial Prospects in Loyalty Marketing: Real-world Grocery Retailers’ Market Survey and Conceptual Case Study. Procedia- Social and Behavioral Sciences, 17(5): 3 -11.