نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
2 عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
چکیده
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
نویسندگان [English]
The purpose of this study was student evaluation of entrepreneurship services at Gorgan
University of Agricultural Sciences and Natural Resources. The research was descriptive and
survey. The target population of the study consisted of 120 students engaged in entrepreneurial
activities at Gorgan University of Agricultural Sciences and Natural Resources, 92 of whom
were selected as the sample of the study. Data collection tool was a questionnaire whose validity
was confirmed by the members of the dissertation committee and faculty members of
Agricultural Extension and Education Department and its reliability was calculated using
Cronbach's alpha coefficient. It was 0.910 for students' perceptions of entrepreneurship services
and 0.914 for students' expectations of entrepreneurship services. The results of Wilcoxon test
showed that students' average expectations of entrepreneurship services were higher than their
perceptions and the negative gap indicated that students' expectations of entrepreneurship < br />services were not met at the University. Also, according to the mean values, the most negative
gap (-15.15) is related to the item of reliable information provided by the Entrepreneurship < br />Center and the lowest negative gap (-2.46) is related to the item of quick response to students'
requests in the entrepreneurship services. Providing accurate, correct and based information on
the existing realities of the labor market and society to the student by the experts of the
Entrepreneurship Center, speakers and fellow instructors, especially in entrepreneurship events,
the University pays more attention to the material and spiritual support of students, establish
more intimate communication between professors and students and pay more attention to
meeting their training needs in setting up and starting a business, can reduce the gap between
students' perceptions and expectations.
کلیدواژهها [English]
10. جعفری اصل، م.، چهرزاد، م. م.، شفیعپور، ز. و قنبری، ع. 1393. کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی بر اساس مدل سروکوال. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 6(1): 58-50.
11. چنگیزی آشتیانی، س. و شمسی، م. 1390. بررسی کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال 1388، پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 3 (1): 26-17.
12. رسول آبادی، م.، شفیعیان، م. و غریبی، ف. 1392. ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی با مدل سروکوال: دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، 18: 112-104.
14. شریفزاده، ا. و عبداللهزاده، غ. ح.1390. بررسی رضایت دانشجویان کشاورزی از کیفیت آموزشی، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 61: 74-51.
15. شریفزاده، م.ش. و عبدالهزاده، غ. ح. 1394. مؤلفههای توسعه آموزش کارآفرینی در نظام آموزش عالی کشاورزی. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 32: 112-96.
16. شریفزاده، م.ش.، عبداللهزاده، غ.ح. و نجفینژاد، ع. 1397. موردکاوی تجربهگذار به دانشگاه کارآفرین: دانشگاه بسان یک زیستبوم کارآفرینی خرد. نشریه کارآفرینی در کشاورزی، 5 (2): 69-33.
17. عبدالهزاده، غ. ح. و شریفزاده، م. ش. 1397. توسعه کسبوکارآفرینی در کشاورزی. انتشارات دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان. 428 ص.
18. عنایتینوینفر، ع.، یوسفی افراشته، م.، صیامی، ل. و جواهری دانشمند، م.1390. ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه پیام نور زاهدان بر اساس مدل سروکوال. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 61: 151-135.
19. قلاوندی، ح.، اشرفی سلیم کندی، ف. و آقازاده، ک. 1395. ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه ارومیه بر اساس مدل هدپرف. فصلنامه مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، 6 (16): 88-67.
20. قلاوندی، ح.، بهشتیراد، ر. و قلعهای، ع.ر. 1391. بررسی وضعیت کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه ارومیه بر اساس مدل سروکوال. فرآیند مدیریت توسعه، 25 (3): 66-49.
21. نیکرفتار، ط. و فرید، ح. 1394. عاملهای درون سازمانی مؤثر بر توسعه کارآفرینی دانشگاهی در پردیس کشاورزی دانشگاه تهران. نشریه کارآفرینی در کشاورزی، 2 (2): 79-67.