- آقاپور، ش.، موحد محمدی، ح. و علم بیگی، ا. 1393. نقش مهارتهای کلیدی در شکلگیری اشتغالپذیری دانشجویان. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 20(1): 56-41.
- امام جمعه، م.ر.، احمدی، غ. و تیمورنیا، م. 1392. بررسی تطبیقی فعالیتهای فوق برنامه دوره ابتدایی ایران با کشورهای آمریکا، انگلستان و مالزی. پژوهشهای برنامه درسی، 3(1): 65-17.
- انتظاری، ی. 1395. آموزش عالی و قابلیتهای اشتغال فارغ التحصیلان. فصلنامه آموزش عالی ایران، 8(3): 25-1.
- باقری، م. و حمزه ئی، ا. 1396. فعالیتهای فوق برنامه دانشجویان و گرایش به تفکر انتقادی و مهارتهای حل مسأله در آنها. فصلنامه آموزش عالی ایران، 9(3): 132-117.
- پرهیزکار، م. و پورآتشی، م. 1395. مدل جامع ارتقای مهارتهای حرفهای و کارآفرینی دانشجویان علوم انسانی. دو فصلنامه علمی تخصصی آموزش در علوم انسانی، 1(1): 154-133.
- پورآتشی، م. 1397. ارزیابی نقاط قوت و راهکارهای ارتقای اشتغالپذیری دانشجویان کشاورزی. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، ویژه نامه تابستان:31-18.
- حجازی، ی.، غلامی، ح.، حسینی، م. و رضوانفر، ا. 1397. نقش سرمایۀ اجتماعی در اشتغالپذیری دانشجویان رشتههای کشاورزی: مورد مطالعه؛ پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران. مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، 49(3): 558-545.
- سامیان، م.، موحدی، ر.، صالحی عمران، ا. و سعدی، ح. 1396. رابطه بین شایستگیهای کانونی و حرفهای دانشجویان کشاورزی و ساختار اجتماعی آموزش با نقش میانجی انگیزه تحصیلی. فصلنامه پژوهشهای ترویج و آموزش کشاورزی، 10(4): 56-37.
- علم بیگی، ا.، امیری، ر. و صاحبدل، س. 1395. نقش مهارتهای اشتغال در انگیزه تحصیلی دانشجویان کشاورزی مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره). فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 37: 61-49.
10. غلامی، ح. و کریمی، ح. 1397. ابهام زدایی واژه شناختی مهارتهای اشتغالمحور دانشآموختگان بخش کشاورزی. نشریه کارآفرینی در کشاورزی، 5(3): 50-31.
11. فراستخواه، م. 1389. بررسی الگوی تعاملات آموزش عالی و دانشگاه با سایر نظامهای تولید وخدمات. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 57: 64-45.
12. موحدی، ر.، اکبری، رو. و یعقوبی فرانی، ا. 1389. راهکارهای بهبود وضعیت اشتغال دانشآموختگان رشتههای کشاورزی (مطالعه موردی دانشگاه بوعلی سینا همدان). مجله پژوهشهای ترویج و آموزش کشاورزی، 3(4): 98-85.
13. نادری، ا. 1392. طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامه درسی فعالیهای فوق برنامه برای دانشآموزان دوره دبیرستان با تأکید بر آموزشهای همگانی ناجا. فصلنامه مطالعات امنیت اجتماعی، 35: 82-47.
- Akinrinmade, B. and Ayeni, A. 2017. Influence of extracurricular involvement on graduate employability. Malaysian Online Journal of Educational Management, 5(3): 19-31.
- Barnett, R. 2000. University knowledge in an age of super complexity. Higher Education, 40(4): 409-422.
- Bennett, N., Dunne, E. and Carre´, C. 1999. Patterns of core and generic skill provision in higher education. Higher Education, 37(7): 1-93.
- Chan, C.K. and Fong, E.T. 2018. Disciplinary differences and implications for the development of generic skills: a study of engineering and business students’ perceptions of generic skills. European Journal of Engineering Education, 43(6): 927-949.
- Clark, G., Marsden, R., Whyatt, J.D., Thompson, L. and Walker, M. 2015. It’s everything else you do…’: Alumni views on extracurricular activities and employability. Active Learning in Higher Education, 16(2): 133–147.
- Dacre Pool, L. 2017. Developing Graduate Employability: The Career edge Model and The Importance of Emotional Intelligence, Tomlinson, M. and Holmes, L. (Eds.), Graduate Employability in Context: Theory, Research and Debate, Palgrave Macmillan, London.
- Henseler, J., Ringle, C.M. and Sarstedt, M. 2015. A new criterion for assessing discriminant validity in variance-based structural equation modeling. Journal of the Academy of Marketing Science, 43(1): 115-135.
- Hosseini, M., Kalantari, K. and Eskandari, F. 2008. The role of Iranian higher education system on entrepreneurial success of its graduates: some policy implications for entrepreneurship education. American Eurasian Journal, 3(3): 394-402.
- Jackson, D. 2014a. Factors influencing job attainment in recent Bachelor graduates: evidence from Australia. Higher Education, 68(1): 135-153.
- Jaeger, A.J. 2003. Job competences and the curriculum: an inquiry into emotional intelligence in graduate professional education. Research in Higher Education, 44(6): 615-39.
- Kuzgun, I.K. 2012. On the job training for students as an instrument for increasing employability of graduates: A proposal for Turkey. Hacettepe University, Ankara-Turkey.
- Lau, H.-H., Hsu, H.-Y., Acosta, S. and HSU, T.-L. 2014. Impact of participation in extra-curricular activities during college on graduate employability: an empirical study of graduates of Taiwanese business schools. Educational Studies, 40(1): 1-22.
- March, H. 1992. Extracurricular Activities: Beneficial Extension of the Traditional Curriculum or Subversion of Academic Goals? Journal of Educational Psychology, 84(4): 553-562.
- McQuaid, R.W. and Lindsay, C. 2005. The Concept of Employability. Urban Studies, 42(2): 197–219.
- Milner, Sh., Cousins, W. and McGowan, I. 2016. Do All Work and No Play Make a Dull Graduate? Perceptions of Extra-curricular Activities and Employability. Journal of Perspectives in Applied Academic Practice, 4(1): 13-18.
- Nghia, T. 2017. Developing generic skills for students via extra-curricular activities in Vietnamese universities: Practices and influential factors. Journal of Teaching and Learning for Graduate Employability, 8(1): 22–39.
- Ogwo, D. 2010. Employability of Nigeria Tertiary Institutions Graduates and Observed Skills gap in General and Physical Sciences, Engineering Architecture, Urban and Regional Planning, Surveying, Estate Management etc. The Curricular challenges to the institution. Paper Presented at Colloquium on organized Private Sector / Public Service demand for Nigerian Universities, College of Education and Polytechnics Graduates Employability organized by Bureau of Tertiary Institutions Abeokuta, Ogun State, between 12th- 13th October, 2010.
- Pedagogy for Employability Group. 2004. Pedagogy for employability. available at: www.heacademy.ac.uk/resources.asp?process ¼ full_record & section ¼ generic & id ¼ 510.
- Pillai, S., Khan, M.H., Ibrahim, I.S. and Raphael, S. 2012. Enhancing employability through industrial training in the Malaysian context. Higher Education, 63(2): 187-204.
- Pinto, L.H. and Ramalheira, D.C. 2017. Perceived employability of business graduates: The effect of academic performance and extracurricular activities. Journal of Vocational Behavior, 99: 165-178.
- Pinto, L.H. and He, K. 2019. In the eyes of the beholder: the influence of academic performance and extracurricular activities on the perceived employability of Chinese business graduates. Asia Pacific Journal of Human Resource, 57: 503-527.
- Pitan, O.S. 2016. Employability development opportunities (EDOs) as measures of students’ enhanced employability. Higher Education, Skills and Work-Based Learning, 6(3): 288-304.
- Pool, L. D. and Sewell, P. 2007. The key to employability: developing a practical model of graduate employability. Education and Training, 49(4): 277-289.
- Pouratashi, M. and Zamani, A. 2019. University and graduates employability: Academics’ views regarding university activities (the case of Iran). Higher Education, Skills and Work-Based Learning, 9(3): 290-304.
- Ramesh, N., Mann, T. and Parrott, K. 2014. Extracurricular activities to enhance the employment outcomes of Mathematics graduates. The Higher Education Academy. Retrieved from: http://gala.gre.ac.uk/14659/1/14659_RAMESH_Extracurricular_Activities_2014.pdf
- Sarstedt, M., Ringle, C.M., Hair, J.F., 2017. Partial least squares structural equation modeling. In: Homburg, C., Klarmann, M., Vomberg, A. (Eds.), Handbook of Market Research. Springer, Cham, pp. 1-40.
- Scarinci, J. and Pearce, P. 2012. The perceived influence of travel experiences on learning generic skills. Tourism Management, 33(2): 380-386.
- Schlesinger, J. and Daley, L.P. 2016. Applying the chaos theory of careers as a framework for college career centers. Journal of Employment Counseling, 53(2): 86-96.
- Sewell, P and Dacre Pool, L. 2015. The UCLan – Career EDGE Employability Development Profile. Available at: https://www.uclan.ac.uk/students/assets/files/CareerEDGE_and_EDP_2015.pdf (Accessed 12 November 2018)
- Shmueli, G. and Koppius, O.R., 2011. Predictive analytics in information systems research. MIS Journal. 553–572.
- Small, L., Shacklock, K., and Marchant, T. 2018. Employability: a contemporary review for higher education stakeholders. Journal of Vocational Education & Training, 70(1): 148-166.
- Tchibozo, G. 2007. Extra‐curricular activity and the transition from higher education to work: a survey of graduates in the United Kingdom. Higher Education Quarterly, 61(1): 37-56.
- Tran, L.H.N. 2017. Developing employability skills via extra-curricular
activities in Vietnamese universities: student engagement and inhibitors of their engagement. Journal of Education and Work, 30(8): 854-867.
- Tymon, A. 2013. The student perspective on employability. Studies in Higher Education, 38(6): 841-856.
- UNESCO, 2012. Graduate Employability in Asia. UNESCO Bangkok, Asia and Pacific Regional Bureau for Education. Bangkok, Thailand.