نوع مقاله : علمی-مروری
نویسندگان
1 استادیار گروه مدیریت و کارآفرینی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی
2 دانشجوی کارشناسی ارشد کارآفرینی گرایش سازمانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه رازی
چکیده
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Abstract
Iran, which has chosen the policy of resistance economics is required to innovate and
entrepreneurship in new economic eras, for the realization of a resistance economy is essential
the readiness of economic institutions and the interaction between government and people. The
entrepreneur university can be the turning point for training human resources, with new ideas
and new thinking, every moment inject a new force, in the vital arteries of the growing society
and Society can make use of the emerging developmental ideas of academics. Generally,
academic strategies came into decision-making organizations and then enter into executive
institutions; the university is the best place to theorize ideas. Therefore, the present review
study is based on a comprehensive literature review of available literature and does scientific
works in the field of entrepreneur university and resistance economics. Efforts have also been
made to take effective steps towards removing the research gap, namely the lack of focus on
third-generation universities and their position in the resistance economy. In the end, there were
several proposals for, the realization of resistance economy.
کلیدواژهها [English]
12. صمدی میارکلائی، ح. آقاجانی، ح. صمدی میارکلائی، ح. 1393. ارزیابی شاخصهای دانشگاه کارآفرین در دانشگاه مازندران بر اساس روش فازی. توسعۀ کارآفرینی، دوره 7، شماره 3، صص388-369.
13. عموزاده، ج. فلاح، و. صفاریان، س. 1397. ارائه مدل تأثیر آموزش دانشگاه (با تأکید بر دانشگاه علوم دریایی) بر اقتصاد مقاومتی به واسطه نقش زیرساختهای فرهنگی، منابع انسانی، سیاسی- اجتماعی و اقتصادی. فصلنامه علمی پژوهشی آموزی علوم دریایی، تابستان 96، شماره9، صص 17-33.
14. عموزاده، ج. فلاح، و. صفاریان، س. 1397. داﻧﺸﮕﺎه و اﻗﺘﺼﺎد ﻣﻘﺎوﻣﺘﯽ: ﺑﺮرﺳﯽ ﺗﺄﺛﯿﺮ داﻧﺸﮕﺎهها ﺑﺮ ﺗﺤﻘﻖ اﻗﺘﺼﺎد ﻣﻘﺎوﻣﺘﯽ ﺑﺎ ﻣﯿﺎﻧﺠﯽگری زیرساخت فرهنگی. مدیریت در دانشگاه اسلامی15، سال 7، شماره 1، صص106-89.
15. فاخر، غ. بهرامزاده، ح. برهانی، و. 1395. ﻧﻘﺶ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﮐﺎرآﻓﺮﯾﻨﯽ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽدراﻗﺘﺼﺎد ﻣﻘﺎوﻣﺘﯽ (ﻣـﻮرد ﻣﻄﺎﻟـﻌﻪ: ﺷﺮﮐﺖ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﮐﺎرآﻓـﺮﯾﻨﯽ ﮐﺸـﻮر: آذﯾـﻦ ﻓﻮرج). ﭘﻨﺠﻤﯿﻦﻫﻤﺎﯾﺶ ﻣﻠﯽ و ﭼﻬﺎرﻣﯿﻦ ﻫﻤﺎﯾﺶ ﺑﯿﻦالمللی، مهارت آموزی و اشتغال، سازمان آموزش فنی و حرفهای.
18. فکور، ب. حاجیحسینی، ح. 1387. کارآفرینی دانشگاهی و تجاری سازی نتایج تحقیقات در دانشگاههای ایران. فصلنامه سیاست علم و فناوری، دوره1، شماره 2، صص 59-70.
19. قهرمانی، م. حاجی خواجه لو، ص. ابوچناری، ع. 1390. نقش رهبری تحولی در ارتقای دانشگاه به سازمان کارآفرین مطالعه موردی: دانشگاه شهید بهشتی. توسعه کارآفرینی، دوره 4، شماره 14، صص 204-185.
21. موحدی، ر. سپهپناه، م. 1395. بررس مدل دانشگاه کارآفرین در مراکز آموزش عالی کشاورزی. ﻧﺸﺮﯾﻪ ﮐﺎرآﻓﺮﯾﻨﯽ در ﮐﺸﺎورزی، جلد سوم، شماره چهارم، صص 37-17.
24. محمدی سیاهبومی، ح. صالحی، ف. قربانی پاجی، ع. 1395. تحقق اقتصاد مقاومتی با استفاده از رویکرد مدیریت جهادی، مورد مطالعه: سازمان تامین اجتماعی اصفهان. فصلنامه پژوهشها و سیاستهای اقتصادی شماره 88، صص 113-85.
26. یداللهی فارسی، ج. زیارت، ا. خواستار، ح. 1388. ﺑﺮرﺳﻲ راﺑﻄﻪی ﺑﻴﻦ ﺳﺎﺧﺘﺎر و ﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﻲ ﺳـﺎزﻣﺎﻧﻲ (ﻣﻮردی ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: ﺑﺎﻧﻚهای خصوصی در سطح شهر تهران). ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﻲ، ﺳﺎل دوم، ﺷﻤﺎره پنجم، صص 80- 55.
27. یداللهی فارسی، ج. زالی، م. باقریفرد، م. 1390. شناسایی عوامل موثر بر توسعه کارآفرینی دانشگاهی (مطالعه موردی: دانشگاه جامع علمی- کاربردی). سیاست علم و فناوری، شماره (1)4، صص32-17.