هدف این پژوهش، بررسی تاثیر هوش هیجانی بر قصد کارآفرینانه دانشجویان کشاورزی دانشگاه اراک بود. جامعهی آماری تحقیق 500 نفر دانشجوی کارشناسی دانشکده کشاورزی دانشگاه اراک در سال تحصیلی 95-1394بودند که با توجه به جدول بارتلت و با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده، 107 نفر انتخاب شدند. از پرسشنامهی گلمن برای اندازهگیری هوش هیجانی و پرسشنامههای وبر و لینان و چن برای سنجش قصد کارآفرینانه استفاده شد. روایی محتوایی پرسشنامه با نظر متخصصان و صاحبنظران و پایایی آن با محاسبه آلفای ترتیبی (82/0 و 83/0) تایید شد. نتایج تحقیق نشان داد قصد کارآفرینانه نیمی از دانشجویان در حد ضعیف و هوش هیجانی اکثر آنان متوسط به بالا بود. یافتههای تحلیل همبستگی نشان داد بین مولفههای مهارتهای اجتماعی، همدلی، مدیریت هیجانات، خودانگیزشی و خودآگاهی با قصد کارآفرینانه دانشجویان در سطح یک درصد رابطهی مثبت و معنیداری وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد دو متغیر مهارتهای اجتماعی و درآمد 34 درصد از واریانس قصد کارآفرینانه دانشجویان را تبیین کردند.
رضائی, مسعود. (1395). تاثیر هوش هیجانی بر قصد کارآفرینانه دانشجویان کشاورزی دانشگاه اراک. مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار کشاورزی, 3(4), 71-87. doi: 10.22069/jead.2017.11999.1217
MLA
مسعود رضائی. "تاثیر هوش هیجانی بر قصد کارآفرینانه دانشجویان کشاورزی دانشگاه اراک". مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار کشاورزی, 3, 4, 1395, 71-87. doi: 10.22069/jead.2017.11999.1217
HARVARD
رضائی, مسعود. (1395). 'تاثیر هوش هیجانی بر قصد کارآفرینانه دانشجویان کشاورزی دانشگاه اراک', مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار کشاورزی, 3(4), pp. 71-87. doi: 10.22069/jead.2017.11999.1217
VANCOUVER
رضائی, مسعود. تاثیر هوش هیجانی بر قصد کارآفرینانه دانشجویان کشاورزی دانشگاه اراک. مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار کشاورزی, 1395; 3(4): 71-87. doi: 10.22069/jead.2017.11999.1217