امروزه آموزش کارآفرینی به یکی از مهمترین و گستردهترین فعالیتهای دانشگاهها تبدیل شده است. به دلیل این رسالت مهم، کیفیت خدمات در آموزش عالی در طی دو دههی اخیر توجه فزایندهای را به خود جلب نموده است و به یک هدف مهم تبدیل شده است. در این پژوهش، با استفاده از روش کتابخانهای و توصیفی، عوامل و مؤلفههای اثرگذار بر آموزش کارآفرینی در سطح خرد و کلان مشخص گردید و سپس الگوی مفهومی مؤلفههای اثر گذار بر نظام آموزش کارآفرینی ترسیم گردید. در این مدل، دانشجویان به عنوان ورودی های یک سیستم آموزشی، وارد محیط آموزشی شده و تحت تأثیر فرآیند آموزش قرار میگیرند و در نهایت خروجی نظام آموزشی، نیروهای متخصص، کارآفرین و مورد نیاز بازار کار خواهند بود. آموزشهای کارآفرینی در سطح کلان، متأثر از محیط سیاسی، محیط اقتصادی، محیط فرهنگی و در سطح خرد متأثر از اهداف آموزش کارآفرینی، محتوای دروس کارآفرینی، برنامهها و سیاستهای دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، مهارتهای مدرسان و مرببان کارآفرینی و روش تدریس میباشد.
اجاقی, صبا , رضایی, بیژن , نادری, نادر و جتعفری, حبیب . (1395). ارائه ی الگوی مفهومی مؤلفه های خرد و کلان نظام آموزش کارآفرینی. مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار کشاورزی, 3(4), 39-54. doi: 10.22069/jead.2017.12102.1222
MLA
اجاقی, صبا , , رضایی, بیژن , , نادری, نادر , و جتعفری, حبیب . "ارائه ی الگوی مفهومی مؤلفه های خرد و کلان نظام آموزش کارآفرینی", مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار کشاورزی, 3, 4, 1395, 39-54. doi: 10.22069/jead.2017.12102.1222
HARVARD
اجاقی, صبا, رضایی, بیژن, نادری, نادر, جتعفری, حبیب. (1395). 'ارائه ی الگوی مفهومی مؤلفه های خرد و کلان نظام آموزش کارآفرینی', مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار کشاورزی, 3(4), pp. 39-54. doi: 10.22069/jead.2017.12102.1222
CHICAGO
صبا اجاقی , بیژن رضایی , نادر نادری و حبیب جتعفری, "ارائه ی الگوی مفهومی مؤلفه های خرد و کلان نظام آموزش کارآفرینی," مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار کشاورزی, 3 4 (1395): 39-54, doi: 10.22069/jead.2017.12102.1222
VANCOUVER
اجاقی, صبا, رضایی, بیژن, نادری, نادر, جتعفری, حبیب. ارائه ی الگوی مفهومی مؤلفه های خرد و کلان نظام آموزش کارآفرینی. مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار کشاورزی, 1395; 3(4): 39-54. doi: 10.22069/jead.2017.12102.1222