امروزه توسعه و رشد اقتصادی دانش و اطلاعات مهمترین عامل است و آینده اجتماعات مدرن با اقتصاد پویا درگرو افزایش میزان رقابت، توجه به خلاقیت و نوآوری است. در این شرایط دانشگاه بهعنوان اثرگذارترین نهاد در جامعه شناخته میشود. به همین علت دانشگاه بهمنظور هماهنگی با توسعه اقتصادی میبایست از نقش سنتی خود خارج شود و برای خلق ایده و تولید دانش جدید تلاش کند و درنهایت بتواند آنها را به عمل تبدیل نماید. لذا دانشگاههایی میتوانند از نقش سنتی خود خارج شوند که پویا و کارآفرین باشند و بتوانند ارزشهای مدیریتی و تخصصی را تلفیق و پرورش دهند. دانشگاه کارآفرین میبایست به ایجاد توازن بین تحقیق، آموزش و دسترسی به منابع متنوع بپردازند. لذا برای ایجاد یک دانشگاه کارآفرین در بخش کشاورزی لازم است تا یک دیدگاه سیستمی، جامع، کلیگرا به وجود آید و شاخصهای اصلی در دانشگاه کارآفرین مدنظر قرار داده شود. در این مطالعه مشخص شد که مهمترین شاخصهای دانشگاه کارآفرین شامل تعامل مستمر با صنعت، نشستهای تخصصی با صاحبان صنایع، ایجاد مراکز پارک علم و فناوری در دانشگاهها و ایجاد فرصتهای مطالعاتی در حوزههای مختلف کارآفرینی است.
موحدی, رضا, & سپه پناه, مرجان. (1395). بررسی مدل دانشگاه کارآفرین در مراکز آموزش عالی کشاورزی. مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار کشاورزی, 3(4), 17-37. doi: 10.22069/jead.2017.10905.1167
MLA
رضا موحدی; مرجان سپه پناه. "بررسی مدل دانشگاه کارآفرین در مراکز آموزش عالی کشاورزی". مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار کشاورزی, 3, 4, 1395, 17-37. doi: 10.22069/jead.2017.10905.1167
HARVARD
موحدی, رضا, سپه پناه, مرجان. (1395). 'بررسی مدل دانشگاه کارآفرین در مراکز آموزش عالی کشاورزی', مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار کشاورزی, 3(4), pp. 17-37. doi: 10.22069/jead.2017.10905.1167
VANCOUVER
موحدی, رضا, سپه پناه, مرجان. بررسی مدل دانشگاه کارآفرین در مراکز آموزش عالی کشاورزی. مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار کشاورزی, 1395; 3(4): 17-37. doi: 10.22069/jead.2017.10905.1167