کارآفرینی نیازمند شناخت در سه حوزه است: 1) ویژگیهای فردی کارآفرین، 2) محیط فعالیت کارآفرین و 3) نحوه تدبیر کسب و کاری است که کارآفرین میخواهد شروع نماید. بیشک بازار و بازاریابی یکی از این زمینههای شناخت میباشد. فرآیند بازاریابی گستره وسیع قبل از تولید تا بعد از مصرف را شامل میشود. شناخت این فرآیند طولانی بر تاثیرگذاری آن کمک خواهد نمود. یکی از موانع کارآفرینی فقدان اطلاعات مناسب است. ترویج به مفهوم متداول آن و "ترویج بازاریابی" به عنوان ابزار مداخله در بازاریابی میتوانند منبع اطلاعات و کارکرد مناسب برای کشاورزان و کارآفرینان باشند. مقاله حاضر، با هدف توجه به مقوله بازاریابی و تلفیق ترویج بازاریابی با کارآفرینی به مثابه لازمه موفقیت کارآفرینان، در پی معرفی کارکردهایی است که ترویج بازاریابی میتواند در فرآیند بازاریابی در راستای کمک به کارآفرینان ایفای نقش نماید. نتایج حاصل از مرور منابع و بررسی دیدگاه صاحب نظران نشان داد که ترویج بازاریابی با کارکردهایی چون: تامین اطلاعات، بازارپژوهی، شناخت بازار، بازاررسانی محصولات و غیره میتواند به تولیدکننده یا کارآفرین کشاورزی کمک نماید.
یادآور, حسین. (1395). کارکردهای ترویج بازاریابی در کارآفرینی کشاورزی. مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار کشاورزی, 3(2), 17-36. doi: 10.22069/jead.2016.3074
MLA
حسین یادآور. "کارکردهای ترویج بازاریابی در کارآفرینی کشاورزی". مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار کشاورزی, 3, 2, 1395, 17-36. doi: 10.22069/jead.2016.3074
HARVARD
یادآور, حسین. (1395). 'کارکردهای ترویج بازاریابی در کارآفرینی کشاورزی', مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار کشاورزی, 3(2), pp. 17-36. doi: 10.22069/jead.2016.3074
VANCOUVER
یادآور, حسین. کارکردهای ترویج بازاریابی در کارآفرینی کشاورزی. مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار کشاورزی, 1395; 3(2): 17-36. doi: 10.22069/jead.2016.3074