استفاده از باز‌ی‌های شبیه‌ساز کسب و کار در آموزش کارآفرینی کشاورزی

نوع مقاله : مقاله تحلیلی

نویسنده

استادیار دانشگاه بوعلی سینا، همدان

چکیده

بازی‌های شبیه­ساز کسب و کار روش یادگیری مناسبی در آموزش کسب و کار و کارآفرینی می‌باشند. در سال­های اخیر، کاربرد و استفاده از این بازی‌ها به ویژه در مدارس و دانشگاه‌های مدیریت و کسب و کار و همچنین موسسات حرفه‌ای در سرتاسر جهان به طور روز افزونی افزایش پیدا کرده است. دلیل اصلی شهرت و محبوبیت این نوع بازی‌ها آن است که آنها ابزار کارآمد و موثری برای تسهیل یادگیری تجربی می­باشند و به فراگیران اجازه می­دهند تا هیجان، چالش و واقعیت عملی راه اندازی و اداره یک کسب و کار مجازی را در محیطی ایمن و نسبتا بی­خطر تجربه نمایند. از این رو، استفاده از بازی­های شبیه­ساز کسب و کار در آموزش کارآفرینی کشاورزی می­تواند از طریق شبیه‌سازی موقعیت‌های زندگی واقعی و همچنین محیط‌های کسب و کار کشاورزی به یادگیری تجربی کمک نماید. این بازی­ها  به فراگیران اجازه ‌می­دهند تا مهارت‌ها و صلاحیت‌هایی را کسب نمایند که فراگیری آنها از طریق روش‌های آموزشی سنتی مشکل می‌باشد و بدین طریق می­توانند به ارتقای کارآفرینی کشاورزی و اشتغال فارغ­التحصیلان در این بخش کمک نمایند. هدف مقاله حاضر آن است که علاوه بر بیان تاریخچه و مزایای استفاده از بازی‌های شبیه­ساز کسب و کار در فرایند آموزش، تعدادی از این نوع بازی‌ها را معرفی ‌کند. با توجه به مزایای بازی­های شبیه­ساز کسب و کار پیشنهاد می‌شود که دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های کشاورزی این نوع بازی‌ها را در برنامه‌های آموزشی کارآفرینی و کسب و کار خود ادغام نمایند و از کاربرد آنها بهره بگیرند.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

The use of business simulation games in agricultural entrepreneurship education

چکیده [English]

Abstract1
Business simulation games constitute a relevant learning method in business
and entrepreneurship education. In recent years, the use of simulations has grown
progressively, especially in business and management schools, universities and
professional associations all over the world. The main reason for their popularity is
that business simulation games are considered as effective tools for facilitating
experiential learning, allowing students to experience the excitement, challenge
and operational reality of starting up and running a virtual company but in a safe,
relatively risk-free environment. Accordingly, the use of these business games in
agricultural entrepreneurship can contribute to experiential learning through a
simulation of real-life situations and agri-business environments and thereby allow
learners to acquire certain skills and competences above and beyond the skills
fostered by traditional learning methods and thereby fostering agricultural
entrepreneurship and employment of agricultural graduates. In the present paper,
the author argues that business simulation games can be used to foster students’
entrepreneurial mindset and competences in different academic majors including
agricultural sciences. In this paper, some examples of entrepreneurship games are
presented which can be used in agricultural entrepreneurship education. At the end,
it is recommended that agricultural universities and schools need to incorporate
business simulation games into their entrepreneurship and business curricula and
benefit from the usage of these games.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Keywords: Entrepreneurship education
  • Agricultural entrepreneurship
  • Business
  • Business simulation games