ابراهیمزاده، ع. و ولاشجردی فراهانی، ر. 1392. برنامهریزی توسعه بازاریابی گردشگری با رویکرد تحلیلی عرضه و تقاضا مورد مطالعه: شهرستان محلات. پژوهشهای بومشناسی شهری، 4(7): 72-57.
احمدی، ح.، رهنما، م. و حسنپور کاشمر، ف. 1402. بررسی اثر عوامل محرک آمیخته بازاریابی بر تمایل به انجام گردشگری خرید نمونه موردی گردشگران مذهبی هتلهای 3 و 5 ستاره شهر مشهد. علوم اجتماعی، 2(20): 42-21.
احمدی، س.، مهدی پاکنژاد ریزی، س. و رئیسی، پ. 1401. بررسی عوامل مؤثر بر بازاریابی گردشگری سلامت در بیمارستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی ایران. بیمارستان، 21(2): 58-48.
اکبریان، س. و رستگار، ا. 1398. تحلیل و اولویتبندی مؤلفههای آمیخته بازاریابی در توسعه گردشگری شهری مورد کلانشهر شیراز. پژوهش و برنامهریزی شهری، 10(38): 38-25.
بدری، س.، حسام، م. و چراغی، م. 1392. تحلیل عوامل تاثیرگذار بر وضعیت بازاریابی گردشگری روستایی در یک حوزه کلانشهری از دیدگاه کارشناسان مورد روستاهای شمال تهران. برنامهریزی و توسعه گردشگری، 2(7): 105-82.
برقی، ح. و کاظمی، ز. 1392. ارزیابی و اولویتبندی مؤلفههای آمیخته بازاریابی (P7) در توسعه گردشگری روستایی مطالعه موردی شهرستانهای آمل و بابل. جغرافیا و برنامهریزی محیطی، 24(3): 152-141.
پاپلی یزدی، م. و سقایی، م. 1390. گردشگری ماهیت و مفاهیم. انتشارات سمت.
پوراحمد، ا.، فردوسی، س. و شاهمحمدی، ح. 1396. تبیین آسایش اقلیمی گردشگری ساحلی. علوم و فناوری دریا، ۲1(۸۱): 73-63.
پورفرج، ا.، قادری، ا.، جمعه پور، م. و فردوسی، س. 1398. واکاوی آسیبپذیری جاذبههای ژئوتوریستی در مقصدهای گردشگری. پژوهشهای فرسایش محیطی، ۹(۳): 42-23.
جلالی، م.، گندمکار، ا. و فردوسی، س. 1395. واکاوی و تبیین اثرات گردشگری بر کیفیت زندگی مطالعه موردی شهربابک-کرمان. آمایش جغرافیایی فضا، ۶(۲۰): 174-161.
چراغی، م.، قلیزاده، ح.، توحیدلو، ش. و علیپور، ح. 1401. شناسایی چالشهای توسعه گردشگری روستایی در مناطق مرزی مورد مطالعه منطقه آزاد ارس. مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار کشاورزی، 9(1): 36-17.
حسام، م.، چراغی، م.، اکبری، ز. و رهبان، س. 1396. ارزیابی و اولویتبندی مؤلفههای آمیخته بازاریابی تأثیرگذار در توسعه گردشگری روستایی مطالعه موردی روستاهای شهرستان فومن. پژوهشهای روستایی، 2(5): 487-470.
حسیبی، ش. و شجاعی، و. 1399. تحلیل جامع آمیخته بازاریابی گردشگری ورزشی در استان گیلان با رویکرد 7 پی. مدیریت و توسعه ورزش، 9(2): 68-52.
حسینی کلکوه، س. و حبیبی، ر. 1394. بررسی تأثیر عوامل آمیخته بازاریابی در افزایش جذب گردشگر، مطالعه موردی شهرک تاریخی ماسوله. جغرافیایی فضای گردشگری، 4(15): 125-104.
حیدری، ع.، روشن، س. و نادری، ن. 1398. تأثیر بازاریابی گردشگری (آمیخته محل و مردم) بر توسعه کارآفرینی روستایی منطقه ریجاب استان کرمانشاه. پژوهشهای روستایی، 10(4): 595-582.
خانلری، ا.، باقری، ف. و عبدی، ن. 1393. بررسی رضایتمندی بازدیدکنندگان از عناصر آمیخته بازاریابی گردشگری برج میلاد. علمی و پژوهشی نگرشهای نو در جغرافیای انسانی، 6(4): 78-62.
داوری، ع. و رضازاده، آ. 1392. مدلسازی معادلات ساختاری با نرمافزار PLS. چاپ اول، تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.
دربان آستانه، ع.، فردوسی، س. و شاهمحمدی، ح. 1397. شناسایی مطلوبترین نقاط جهت احداث سایت گردشگری دریایی مطالعه موردی شهرستان تنکابن. اطلاعات جغرافیایی (سپهر)، ۲۷(۱۰۶): 239-229.
رستمی قبادی، ف، و احسانیفر، ت. 1397. پیشرانهای توسعه کارآفرینی گردشگری روستایی. مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار کشاورزی، 5(2): 82-71.
رنجبریان، بهرام؛ زاهدی، محمد 1386. خدمات صنعت گردشگری. اصفهان: انتشارات چهارباغ.
روستایی حسینآبادی، ع.، قلی پور سلیمانی، ع.، شبگو منصف، م. و دل افروز، ن. 1399. بازاریابی قابلیتهای فرهنگی ـ تاریخی گردشگری شهری مطالعه موردی استان گیلان. گردشگری شهری، 7(4): 33-21.
زیاری، ک.، رضوانی، م. و فردوسی، س. 1398. تعیین ظرفیت تحمل اجتماعی گردشگران ساحلی مطالعه موردی بندر گز. علوم و تکنولوژی محیطزیست، ۲۱(۵): 135-123.
زیاری، ک.، رضوانی، م. و فردوسی، س. 1399. تعیین ظرفیت تحمل فیزیکی- اکولوژیکی گردشگری ساحلی و تأثیرپذیری آن از میزان رضایتمندی گردشگران مطالعه موردی بندر گز. علوم و تکنولوژی محیطزیست، ۲۲(۶): 202-189.
شایان، ح.، مودودی ارخودی، م. و فردوسی، س. 1401. رفتارشناسی عرضه و تقاضای گردشگری مبتنی بر تحولات نظام سرمایهداری. مطالعات اجتماعی گردشگری، 10(19): 28-1.
شیخی، د. و پازکی، م. 1396. ارزیابی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر بازاریابی گردشگری روستایی با استفاده از مدل آمیختۀ بازاریابی (p7) مورد مطالعه دهستان جوزان، شهرستان ملایر. پژوهشهای روستائی، 8(3): 501-488.
صالحی، ه. و زارع، ح. 1395. تأثیر بازاریابی گردشگری باغ فین در توسعه اقتصادی شهر کاشان. پژوهشهای علوم جغرافیایی معماری و شهرسازی، 1(1): 36-5.
فردوسی، س. و مودودی ارخودی، م. 1396. ارزیابی تابآوری بهداشتی- درمانی شهرستانهای استان سمنان در برابر سوانح طبیعی. امداد و نجات، ۱۰(4): 99-86.
فردوسی، س.، شاهمحمدی، ح. و جلالی، م. 1396. مطالعه پتانسیلهای اقلیم گردشگری سواحل جنوبی دریای خزر. اطلاعات جغرافیایی (سپهر)، ۲۶(۱۰۴): 115-103.
فردوسی، س.، نظری مزیدی، ن. و مودودی ارخودی، م. 1397. تحلیلی بر شاخص باقیمانده ظرفیت تحمل جامعه میزبان نسبت به توسعه گردشگری مطالعه موردی شهر شاهرود. تحقیقات کاربردی علوم جغرافیایی، ۱۸(۴۹): 110-93.
فردوسی، س.،آغنده، م. و بابایی، ی. 1399. تحلیلی بر ریسکها و مخاطرات مقاصد گردشگری مطالعه موردی بندر انزلی. پژوهشهای بومشناسی شهری، 10(20): 26-13.
قادری، ا.، بابایی، ی.، اکبری آرباتان، گ. و فردوسی، س. 1399. تبیین تأثیر خودکارآمدی کارآفرینی و قابلیت نوآوری بر عملکرد کسبوکارهای گردشگری مورد مطالعه شهر تبریز. برنامهریزی و توسعه گردشگری، ۹(۳۵): 134-112.
قدیری معصوم، م.، سوری، ف.، شفیعی عربی، م. و بهرامی، م. 1392. ارزیابی و اولویتبندی شاخصهای تاثیرگذار در بازاریابی گردشگری روستایی با مدل آمیخته بازاریابی P7مطالعه موردی شهرستانهای برگزیده استان مازندران. مدیریت شهری، 11(32): 152-139.
کلانتری، خ. 1388. مدلسازی معادلات ساختاری در تحقیقات اجتماعی- اقتصادی. چاپ اول، تهران: انتشارات فرهنگ صبا.
گلستانی، م.، فردوسی، س. و مجاب، د. 1394. سنجش پارامترهای اقلیمی با هدف توسعه بومگردی (اکوتوریسم) در شهرستان نور. نیوار، 39(91-90): 62-55.
محسنی، ف.، بیابانی، ح. و سیاوشی، م. 1400. بررسی تأثیر ابعاد آمیخته بازاریابی بر تمایلات رفتاری گردشگران مورد مطالعه جزیره هرمز. برنامهریزی و توسعه گردشگری، 10(37): 332-309.
مطیعی لنگرودی، س.ح.، فردوسی، س. و شاهمحمدی، ح. 1396. تبیین اثرات رضایتمندی گردشگران در بازاریابی گردشگری دریایی مورد مطالعه نواحی ساحلی استان گلستان. برنامهریزی منطقهای، ۷(۲۶): 54-41.
مودودی ارخودی، م. و فردوسی، س. 1399. سنجش الگوی رفتاری عرضه و تقاضای گردشگری مبتنی بر تحولات نظام سرمایهداری مورد مطالعه شهر کرج و روستاهای پیرامونی. مطالعات شهری، ۹(۳۶): 100-85.
مودودی ارخودی، م. و فردوسی، س. 1400. تبیین نقش بومگردی در توسعه جوامع روستایی مورد مطالعه روستای افین. کاوشهای جغرافیایی مناطق بیابانی، 9(1): 257-241.
مودودی ارخودی، م. و فردوسی، س. 1402. شناسایی عوامل مؤثر بر ارتقاء مقصدهای گردشگری روستایی مورد مطالعه استان لرستان. تحقیقات کاربردی علوم جغرافیایی، 23(69): 258-239.
مودودی ارخودی، م.، فردوسی، س. و برومند، ر. 1400. بررسی اثرات گردشگری در مناطق حفاظتشده مورد مطالعه منطقه حفاظتشده شاسکوه خراسان جنوبی. جغرافیا و توسعه ناحیهای، 19(2): 291-263.
مودودی ارخودی، م.، فردوسی، س. و نجفی ارخودی، ع. 1398. بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری و ماندگاری گردشگران در هتلها مطالعه موردی هتلهای پنج ستاره شهر مشهد. جغرافیا و توسعه فضای شهری، ۶(۱): 222-207.
میرتقیان رودسری، س.م. 1398. آسیبشناسی کاربرد مدلسازی معادلات ساختاری در پژوهشهای گردشگری ایرانی. گردشگری و توسعه، 8(3): 146-124.
نساجی کامرانی، م.،کریمی، ا.، محمودی میمند، م. و درویش، ح. 1396. تبیین مدل عوامل مؤثر بر ارتقاء برند گردشگری جمهوری اسلامی ایران. مدیریت سازمانهای دولتی، 5(4): 106-95.
نعمتی، م.، چراغی، م. و برخورداری، ا. 1401. تحلیل عوامل موثر بر توسعه گردشگری سلامت با تاکید بر بازاریابی سبز مطالعه موردی شهر زنجان. پژوهشهای جغرافیای اقتصادی، 3(10): 34-15.
نعمتی، و. و فردوسی، س. 1400. تبیین اثرات توسعه گردشگری روستایی بر ظرفیت تحمل جامعه محلی مطالعه موردی روستای کندلوس، شهرستان نوشهر. روستا و توسعه، ۲۴(۱): 80-53
نعمتی، و.، بابائی، ی.، فردوسی، س.، آغنده، م. و عباسقلیزاده، ن. 1400. تأثیر گردشگری سلامت بر ارتقاء رفاه اجتماعی جامعه میزبان. سلامت و بهداشت، 12(2): 221-208.
نوری، س.، سوری، ف.،کاظمی، ز. و غلامی، ع. 1391. بررسی تبلیغات شفاهی و تحلیل تأثیر آن بر جذب گردشگران روستایی مطالعه موردی روستاهای هدف گردشگری شهرستان پاوه. تحقیقات کاربردی علوم جغرافیایی، 12(۲۴): 102-83.
الهی، ع. و مرادی، ع. 1402. راهنمای برآورد حجم نمونه در مطالعات علوم ورزشی. تهران: انتشارات بامداد کتاب.
Abdulnabi Al Debi, H., Mustasa, A. 2014. The impact of services marketing mix 7ps in competitive advantage to five stars’ hotel, International Journal of Business and Social Science, 1(1), 341-370.
Albuquerque, H., Costa, C., Martins, F. 2018. The use of geographical information systems for tourism marketing purposes in Aveiro region (Portugal). Tourism Management Perspectives, 26, 172-178.
Ayhan, Ç. K., Taşlı, T. C., Özkök, F., Tatlı, H. 2020. Land use suitability analysis of rural tourism activities: Yenice, Turkey. Tourism Management, 76, 103949.
Beritelli, P., Laesser, C. 2018. Destination logo recognition and implications for intentional destination branding by DMOs: A case for saving money. Journal of Destination Marketing and Management, 8, 1-13.
Billore, S. 2018. Enriching cultural experiences from rural tourism: Case studies from Japan. In Tourism planning and destination marketing (pp. 141-159). Emerald Publishing Limited.
Cheng, H., Yang, Z., Liu, S. J. 2020. Rural stay: a new type of rural tourism in China. Journal of Travel and Tourism Marketing, 37(6), 711-726.
González-Mansilla, Ó., Berenguer-Contrí, G., Serra-Cantallops, A. 2019. The impact of value co-creation on hotel brand equity and customer satisfaction. Tourism Management, 75, 51-65.
Kamau, F., Waweru, F. K., Lewa, P., and Misiko, A. J. 2015. The effects of the marketing mix on choice of tourist accommodation by domestic tourists in Kenya. International Journal of Novel Research in Marketing Management and Economics, 2(2), 114-135.
Kannan, S. 2009. Tourism marketing: A service marketing perspective. Munich: Munich Personal RePEc Archive.
Karoubi, M., and Ferdowsi, S. (2021). Impact of Perceived Social Apathy on Tourists' Behavioral Intentions. Leisure Studies. 40(5), 628-644. https://doi.org/10.1080/02614367.2021.1888308
Keller, G. 2015. Statistics sor management and Economics. Abbreviated. Cengage Learning.
Knowd, I. 1998. Rural Tourism: Panacea and Paradox: Exploring the Phenomenon of Rural Tourism and Tourism’s Interaction with Host Rural Communities. Penrith, New South Wales: Western Sydney University.
Lane, B., Kastenholz, E. 2015. Rural tourism: the evolution of practice and research approaches–towards a new generation concept?. Journal of Sustainable Tourism, 23(8-9), 1133-1156.
López-Sanz, J. M., Penelas-Leguía, A., Gutiérrez-Rodríguez, P., Cuesta-Valiño, P. 2021. Sustainable development and consumer behavior in rural tourism—the importance of image and loyalty for host communities. Sustainability, 13(9), 4763.
Middleton, VCT., Fyall, A., Morgan, M. Ranchhod, A. 2009. Marketing in Travel and Tourism, 4th ed. Elsevier Publication, Butterworth-Heinemann, Oxford.
Mihailović, B., Moric, I. 2012. The role of marketing philosophy in rural tourism development. Tourism and Hospitality Management, 18(2), 267-279.
Pourfaraj, A., Ghaderi, E., Jomehpour, M., and Ferdowsi, S. (2020). Conservation Management of Geotourism Attractions in Tourism Destinations. Geoheritage. 12(4), 1-21.
https://doi.org/10. 1007/s12371-020-00500-4
Purbasari, N., Manaf, A. 2018. Comparative Study on the Characteristics of Community-Based Tourism between Pentingsari and Nglanggeran Tourism Village, Special Region Yogyakarta. In E3S Web of Conferences (Vol. 31). CONF, EDP Sciences.
Rahmani Seryasat, M., Salmani, M., Zamani, H., Seryasat, H. R. 2014. Analysis of factors affecting tourism marketing rural marketing mix model (P7) Case Study: District Baraghan. Advances in Environmental Biology, 8(6), 1810-1819.
Roy, S., Dryl, W., de Araujo Gil, L. 2021. Celebrity endorsements in destination marketing: A three country investigation. Tourism Management, 83, 104213.
Sarker, M. A. H., Aimin, W., Begum, S. 2012. Investigating the impact of marketing mix elements on tourists ‘satisfaction: An empirical study on east lake. European Journal of Business and Management, 4(7), 273-282.
Wolfe Sr, M. J., Crotts, J. C. 2011. Marketing mix modeling for the tourism industry: A best practices approach. International Journal of Tourism Sciences, 11(1), 1-15.
Woods, M. 2011. Rural abingdon: Routledge.yokoso Spirit of Japan. Retrieved from http://www.ecotourism.jp/index.php?lan=en. Accessed on Jun 2017
World Tourism Organization. 2019. The Report of World Tourism Organization. 4th UNWTO Euro-Asian Mountain Tourism Conference, on 2-5 March 2019, in Berchtesgaden, Germany.
Ziaee, M., and Ferdowsi, S. (2020). A Systematic Review of Iranian Research in the Field of Geotourism Studies. Geoheritage. 12(4), 1-13. https://doi.org/10.1007/s12371-020-00519-7