Branding is one of the principles of long-term success in the market. Agricultural products face many challenges for branding, and the main goal of this research is to identify the basic challenges of branding agricultural products. The current research is practical in terms of purpose. The approach used in this research is qualitative and data analysis is done using theme analysis. The participants of the research included brand and branding experts in the university as well as in the field of agricultural products and activities in the field of food products. The data collection tool in this research was a semi-structured interview, and theoretical saturation was achieved after conducting 16 interviews. Data analysis was done using theme analysis and Atlas.ti qualitative software. Qualitative data analysis showed 185 open codes, 71 central codes and 8 selective codes. The results of the research showed that the basic challenges of branding agricultural products in Iran include challenges in the field of companies and related organizations, challenges in the market field, challenges in the field of ancillary services, challenges in the field of farmers, challenges in the field of consumers, and related challenges. With government support, the challenges are related to the nature of agricultural products and structural weakness in the government.
الهیاری، م.، وظیفه دوست، ح.، حسینی، م.ح. و پرهیزکار، م.م. 1400. طراحی و تبیین الگوی راهبردی توسعه برند ملی در صنایع غذایی. مدیریت برند، 8(2): 192-219.
حسنی، ع.، موسوی بازرگان، ج. و قدیرینیا، م. 1392. عملکرد برند، مفهومسازی و اندازهگیری. فصلنامه گردشگری دانشگاه علم و هنر، 1(1): 1-38.
حمیدی، س.، حمدی، ک. و بهزادی، م.ح.1400. شناسایی بحران برند ناشی از رسوایی امنیت مواد غذایی با رویکرد پدیدارشناسی. مدیریت برند، 8(3): 147-198.
دادرس مقدم، ا.، قربانی، م.، کرباسی، ع. و کهنسال، م. 1397. اثر تنوعپذیری برند بر تقاضا و رفاه مصرفکنندگان محصول پنیر پگاه و کاله. اقتصاد کشاورزی و توسعه، 26(102): 31-49.
شهسوار، ف. و عالم تبریز، ا. 1394. شناسایی عوامل مؤثر در ایجاد برند در شرکتهای صنایع غذایی. علوم و صنایع غذایی، 47(12): 159-170.
صدیقی، ح.، اکبری، م. و کاظمینیا، آ. 1396. بررسی تأثیر میزان تقلید، نوع تقلید و نقش زبان برند در تشخیص تقلید از برند اصلی. مدیریت برند، 4(10): 11-42.
عارف پور، م.، رفیعی، ح. و چیذری، ا. 1399. بررسی مؤلفههای اثرگذار بر توسعه وفاداری مصرفکننده روغن خوراکی: مطالعه موردی شهر تهران. اقتصاد کشاورزی، 14(1):95-117.
علوی، س.م. و موسوی حقیقی، س.م. 1396. اثر بستهبندی و خاستگاه برند بر ترجیح محصولات کشاورزی با رویکرد پژوهش تجربی. مدیریت برند، 4(10): 43-68.
علیزاده، م. و خیراندیش، م. 1395. چالشها و راهکارهای پیش روی برندسازی زعفران ایران. نخستین همایش ملی گیاهان دارویی معطر و دارویی: گنبد کاووس.
مجاوریان، س.م.، عشقی، ف. و رحمنی اسمعیلی، ح.1400. بررسی تأثیر ویژگیهای بستهبندی چای بر ترجیحات مصرفکننده با استفاده از رویکرد جدید ترکیبی تحلیل متقارن و شبکه عصبی مصنوعی. راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی. 8(15): 126-136.
محمودی پاچال، ز. و زارعی، ق. 1397. ارزش ویژه برند مقصد گردشگری. انتشارات گونشنگار: اردبیل.
مهتری آرانی، م.، باغبانی آرانی، ا.، مقصودی گنجه، ی. و عبدالمنافی، س. 1398. عنوان بررسی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر برندسازی محصولات کشاورزی در شرکتهای تعاونی روستایی استان اصفهان (موردمطالعه: محصول سیبزمینی(. راهبردهای توسعه روستایی، 6(3): 319-332.
میثمی آزاد، ص.، حاجیها، ع.، عبدالوند، م. و خیری، ب. 1400. طراحی الگوی برندسازی محصولات سبز در صنعت مواد غذایی. چشمانداز مدیریت بازرگانی، 20(47): 164-188.
نیکفرجام، م. و عبدالوند، س. 1395. مدلسازی ارزش ویژه برند برای محصولات تندمصرف، با رویکرد سیستمهای دینامیکی. مدیریت برند، 4(8): 123-156.
Aghaei, M., Vahedi, E., Kahreh, M.S. and Pirooz, M. 2014. An examination of the relationship between Services Marketing Mix and Brand Equity Dimensions. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 109: 865–968.
Chang, Y., Wang, X. and Arnett, D. B. 2018. Enhancing firm performance: The role of brand orientation in business-to-business marketing. Industrial Marketing Management, 72(17): 17–25.
Cassia, F. and Magno, F. 2019. A framework to manage business-to-business branding strategies. EuroMed Journal of Business, 14(2): 110-122.
Konecnik, M. and Gartner, W. C. 2007. Customer-based brand equity for a tourism destination. Annals of Tourism Research, 34(2): 400-42.
Hinson, R.E., Osabutey, E., Kosiba, J.P. and Asiedu, F.O. 2020. Internationalisation and branding strategy: A case of the English Premier League’s success in an emerging market. Qualitative Market Research, 23(4): 747-766.
Keller, K., Parameswaran, M. and Jacob, I. 2011. Strategic brand management: Building, measuring, and managing brand equity. Pearson Education India.
Krystallis, A. and Chrysochou, P. 2014. The effects of service brand dimensions on brand loyalty. Journal of Retailing and Consumer Services, 21(2): 139-147.
Larrick, B., Kretser, A. and McKillop, K. 2022. Update on “A Partnership for Public Health: USDA Global Branded Food Products Database. Journal of Food Composition and Analysis, 105: 104250.
Minten, B., Singh, K.M. and Sutradhar, R. 2013. Branding and agricultural value chains in developing countries: Insights from Bihar (India). Food Policy, 38:23-34.
Nguyen, A. and Özçaglar-Toulouse, N. 2021. Nation branding as a market-shaping strategy: A study on South Korean products in Vietnam. Journal of Business Research, 122: 131-144.
Swagemakers, P.,Schermer, M., DoloresDomínguez García, M., Milone, P. and Ventura, P. 2021. To what extent do brands contribute to sustainability transition in agricultural production practices? Lessons from three European case studies. Ecological Economics, 189: 107189.
Truong, Y., Klink, R. R., Simmons, G., Grinstein, A. and Palmer, M. 2017. Branding strategies for hightechnology products: The effects of consumer and product innovativeness. Journal of Business Research, 70: 85–91.
Westberg, K. and Pope, N. Building brand equity with cause-related marketing: A comparison with sponsorship and sales promotion. Journal of Marketing Communications, 20(6): 419-437.
Zarei, G. and Mahmoodi pachal. Z. 2019. Examining the effect of brand equity dimensions on domestic tourists’ length of stay in Sareyn: the mediating role of brand equity, Asia Pacific Journal of Tourism Research, 24(5): 404-421.
zarei, G. (2023). Identifying the basic challenges of agricultural products branding. Journal of Studies in Entrepreneurship and Sustainable Agricultural Development, 10(2), 173-187. doi: 10.22069/jead.2023.20946.1685
MLA
ghasem zarei. "Identifying the basic challenges of agricultural products branding". Journal of Studies in Entrepreneurship and Sustainable Agricultural Development, 10, 2, 2023, 173-187. doi: 10.22069/jead.2023.20946.1685
HARVARD
zarei, G. (2023). 'Identifying the basic challenges of agricultural products branding', Journal of Studies in Entrepreneurship and Sustainable Agricultural Development, 10(2), pp. 173-187. doi: 10.22069/jead.2023.20946.1685
VANCOUVER
zarei, G. Identifying the basic challenges of agricultural products branding. Journal of Studies in Entrepreneurship and Sustainable Agricultural Development, 2023; 10(2): 173-187. doi: 10.22069/jead.2023.20946.1685