حصیرچی، ا.، تولایی، ر.، و متینی مطهر، م. 1399. طراحی الگوی بومی استخراج دانش خبرگان و تجربیات سازمانی در سطح راهبردی. فصلنامه مدیریت دانش سازمانی، ۳(۱۱): ۱۰۱-۱۳۶.
دانایی فرد، س.ح.، و کاظمی، ح. ۱۳۸۹. پژوهشهای تفسیری در سازمان: استراتژیهای پدیدارشناسی و و پدیدارنگاری. تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق علیهالسلام.
ذاکری، ا. و ملایجردی، ا. و فتحاله بیاتی، م. ۱۳۹۲. تجربه نگاری با هدف استخراج درسآموختهها، مطالعه موردی: تدوین آموختههای چند طرح تحول اداری. تهران: ششمین کنفرانس مدیریت دانش.
رجبیان غریب، ف.، محمدزاده، س.، شریفزاده، م.ش. ۱۳۹۹. تدوین الگوی پیوند دانشگاه و جامعه مبتنی بر رویکرد مسئولیتپذیری اجتماعی در آموزش عالی کشاورزی. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، ۲۶(۴): ۸۵-۱۱۱.
رجبیان غریب، ف.، محمدزاده، س.، شریفزاده، م.ش. ۱۴۰۰. مسئولیتپذیری اجتماعی در آموزش عالی کشاورزی؛ رویکرد آیندهپژوهانه. فصلنامه مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی؛ ۱۳(۳): ۳۳-۶۹.
سیادت، س.ع.، هویدا، ر.، و موسویان، س. ر. 1394. شناسایی شیوههای مستندسازی و انتقال تجربههای (حرفهای) اعضای هیئت علمی در دانشگاه اصفهان. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، ۷ (۳):۲۲۷-۲۵۴.
شریفزاده، ا. ۱۳۹۳. پیامدهای رفتاری برنامه درسی پنهان در آموزش عالی کشاورزی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 29: ۳۳-۴۸.
شریفزاده، ا.، اسدی، ع. ۱۳۹۵. دانشگاه، کارآفرینی و توسعه دانش بنیان. تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.
شریفزاده، م. ش.، عبداللهزاده، غ. (تدوینگران). ۱۳۹۵. برنامه راهبردی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان (1396-1400): پیش به سوی دانشگاه کارآفرین. (گزارش برنامه راهبردی). دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان.
شریفزاده، م. ش.، عبدالهزاده، غ.، نجفینژاد، ع. ۱۳۹۷. موردکاوی تجربه گذار به دانشگاه کارآفرین: دانشگاه بسان یک زیستبوم کارآفرینی خرد. کارآفرینی در کشاورزی، ۵(۲): ۳۳-۶۹.
شریفزاده، م. ش.، عبداله زاده، غ.، شریفی، م. 1400. واکاوی زیستبوم دانشگاه کارآفرین در آموزش عالی کشاورزی: کاربرد روششناسی سامانههای نرم. علوم ترویج و آموزش کشاورزی،۱۷(ویژه نامه): 1-25.
شریفزاده، م. ش.، عبدالهزاده، غ.، عباسی، ل.، شریفی، م. 1398. الگوی مفهومی گسترش نمانام دانشگاهی در آموزش عالی کشاورزی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 48: 124-104.
شریفزاده، م.ش.، نجفینژاد، ع. و عبداللهزاده، غ. ۱۴۰۰. تجربهکاوی تعالی دانشگاه در مسیر اسلامی ایرانی پیشرفت: معرفی سازوکارهای بومزاد برای بازآفرینی نظام آموزش عالی کشاورزی و منابع طبیعی کشور. چکیده مقالات دهمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت: الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت؛ تبیین و بایستههای اجرا. تهران: دبیرخانه دهمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت: اردیبهشتماه ۱۴۰۰: ۹۱-۹۲.
عبداللهزاده، غ. شریفزاده، م.ش. ۱۳۹۹. زیستبوم کارآفرینی دانشگاهمحور در کشاورزی: چارچوبی برای مهندسی نهادی پژوهش، فناوری و آموزش عالی نوآفرین. گرگان: انتشارات دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان.
Becker, B.A., and Eube, C. 2018. Open innovation concept: Integrating universities and business in digital age. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 4(1): 12.
Cresswell, J.W. 2007. Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Lincoln: Sage, London.
Creswell, J.W. 2012. Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Boston: Pearson.
Kikuchi, Y. 2021. Impact of university reform on research performance aggregated and disaggregated across research fields: a case study of the partial privatization of Japanese national universities. The Japanese Economic Review, 18: 1-27.
Levin, B. 1997. The lessons of international education reform. Journal of Education Policy, 12(4): 253-266.
Schuetze, H.G. 2012. University Governance Reform: The Drivers and the Driven. In: Schuetze H.G., Bruneau W., Grosjean G. (eds) University Governance and Reform. International and Development Education. Palgrave Macmillan, New York.