Funding is one of the most important and vital concerns of women entrepreneurs, who make up about half of the country's population. In this regard, crowdfunding has been proposed as a new method for entrepreneurs with the aim of financing, developing and commercializing entrepreneurial ideas and projects. So, the aim of this study was to analyze the driving factors of crowdfunding for women entrepreneurs in the field of agriculture in Kermanshah province. The research approach was qualitative and them analysis. The study population was 21 women entrepreneurs in Kermanshah province in the field of agriculture along with key experts with knowledge and experience in the field of agriculture, entrepreneurship and financing. Data were collected through field notes and semi-structured interviews using targeted snowball sampling method, to achieve data theoretical saturation. The analysis of the findings showed that the driving factors of crowdfunding for women entrepreneurs in the field of agriculture includes 23 concepts, 7 sub-themes and 3 main themes, which are: individual factors (including driving factors related to women entrepreneurs and Investors); environmental factors (including cultural-social, economic and legal drivers); and structural factors (including factors related to the platform of crowdfunding and technology driver), which interact with each other. Finally, it was suggested that the number of platforms approved by the competent authorities as a platform for the implementation of the crowdfunding process be increased and hold specialized courses about crowdfunding for women entrepreneurs and potential and actual investors in the field of agriculture.
افشارپور، م.، عساکره، س.، و زرندی، س. 1396. نقش سرمایهگذاری جمعی در تأمین سرمایه کارآفرینان نوپا. رشد فناوری، 11(43): 2-13.
اسکندرنژاد، س.، برادران حسنزاده، ر.، و طاهری، ح. 1399. تاثیر مدیریت سرمایه در گردش بر قابلیت سودآوری شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در چرخههای تجاری مبتنی بر شکاف تولید. مدیریت دارایی و تأمین مالی، 8(29): 31-48.
حاجی اصغری، س.ی.، میرابی، و.ر.، مهرمنش، ح. و فلاحشمس، م.ف. 1397. ارائه مدلی برای تأمین مالی شرکتهای دانش بنیان از طریق جمعسپاری دربانک کشاورزی. دانش مالی تحلیل اوراق بهادار، 12(41): 243-256.
حیدری ساربان، و. اولویتبندی موانع مؤثر بر کارآفرینی زنان روستایی با روش AHP، مطالعه موردی استان اردبیل. مطالعات اجتماعی- روانشناختی زنان،10(2): 159-177.
زرندی، س.، افشارپور، م.، و عساکره، س. 1394. مطالعه تطبیقی مدلهای کسب و کار پلتفرمهای برتر تأمین مالی جمعی در جهان. مدیریت توسعه فناوری، 3(2): 127-150.
سلطانی، ب.، و شاوردی، م. 1398. تأمین مالی علم، فناوری و نوآوری. سیاست علم و فناوری، 11(2): 297-314.
سند آمایش استان کرمانشاه. 1395. چشمانداز استان کرمانشاه. سازمان مدیریت و برنامهریزی استان کرمانشاه، مجری: دانشگاه رازی.
صفری دشتکی، م.، زارع، ر.، و شرفیان، ی. 1398. طراحی و تبیین مدل جمعسپاری مالی الکترونیکی در حمایتهای اجتماعی: مطالعهای در کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس. علوم مدیریت ایران، 13(52):85-110.
علیخانی داد وکلایی، م. 1393. چالشهای پیشرو زنان در کارآفرینی کشاورزی. کارآفرینی در کشاورزی، 1(4): 19-32.
محمدی، م.، اصلانی، ف.، و سیدی قهفرحی، ف.س. 1393. موانع تأمین مالی بخش عمومی برای پروژههای عمرانی استان اصفهان با رویکرد چندمعیاره. مدیریت دارایی و تأمین مالی، 8(31): 101-116.
مرادی، ح.، خاتمی فیروزآبادی، م.ع.، و فیضی، ک. 1399. ارائه یک مدل تأمین مالی برای شرکتهای کوچک و متوسط در زنجیره تأمین. مدیریت نوآوری، 9(3): 139-169.
مرکز آمار ایران (1395). آمار جمعیت براساس سرشماری سال 1395. موجود در:
https://www.amar.org.ir
ممتاز، ح.، هاشمزاده، غ.ر.، مشبکی، الف.، و فتحی هفشجانی، ک. 1398. طراحی مدل جمعسپاری فراکتالی به کمک تکنیک ارزیابی اثرات سریع و مدل چهار سطحی کانون. مدیریت نوآوری، 9(2): 95-125.
نریمانی، الف.ر.، واعظی، ر.، الوانی، س.م.، و قربانیزاده، و. 1396. شناسایی عوامل و موانع برونسازمانی دانشگاه در تجاریسازی پژوهشهای علوم انسانی. فرایند مدیریت و توسعه، 30(1): 81-110.
نقیزاده، ر.، هاجری، م.، و بساوند، س. 1398. شناسایی ابعاد و علل کاهش رضایت شرکتهای دانش بنیان در همکاری با صندوقهای مالی از نگاه مجریان و سیاستگذاران: مطالعه موردی صندوق نوآوری و شکوفایی. مدیریت نوآوری، 7(2): 69-94.
Agrawal, A., Catalini, C., and Goldfarb, A. 2015. Crowd funding: Geography, social networks, and the timing of investment decisions. Journal of Economics & Management Strategy. 24(2): 253-274.
Ahlers, G.K., Cumming, D., Günther, C., and Schweizer, D. 2015. Signaling in equity crowd funding. Entrepreneurship Theory and Practice. 39(4): 955-980.
Bayus, B.L. 2013. Crowdsourcing new product ideas over time: An analysis of the dell idea storm community. Management Science. 59(1): 226-244.
Bernardino, S., and Santos, J.F. 2020. Crowdfunding: Study on knowledge, benefits and barriers perceived. Risk and Financial Management. 13(81): 1-24.
Borrero-Domínguez, C., Cordón-Lagares, E., and Hernández-Garrido, R. 2020. Sustainability and real estate crowdfunding: success factors. Sustainability. 12(5136): 1-13.
Burtch, G., Ghose, A., and Wattal, S. 2013. An empirical examination of the antecedents and consequences of contribution patterns in crowd-funded markets. Information Systems Research. 24(3): 499-519.
Butticè, V., Colombo, M.G., and Wright, M. 2018. Serial crowd funding, social capital, and project success. Entrepreneurship Theory and Practice. 41(2): 183-207.
Calic, G., and Mosakowski, E. 2016. Kicking off social entrepreneurship: how a sustainability orientation influences crowdfunding success. Journal of Management Studies. 53(5): 738-767.
Clarke, V., and Braun, V. 2006. Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology. 3(2): 77-101.
Gerber, E.M., and Hui, J. 2013. Crowdfunding: Motivations and deterrents for participation. ACM Transactions on Computer-Human Interaction. 20(6): 34-49.
Greenberg, J., and Mollick, E. 2017. Activist choice homophile and the crowd funding of female founders. Administrative Science Quarterly. 62(2): 341-374.
Hemer, J. 2011. A snapshot on crowd funding (Working Paper Firms and Region, No. R2/2011, Fraunhofer ISI). Retrieved April 10, 2013, from http://www.econstor.eu/handle/10419/52302.
Itohara, Y., and Hoque, M. 2008. Participation and decision making role of rural women in economic activities: A comparative study for members and non-members of the micro-credit organizations in Bangladesh. Journal of Social Sciences. 4(3): 229-236.
Jeong, J., Kim, J., Son, H., and Nam, D. I. 2020. The role of venture capital investment in startups’ sustainable growth and performance: focusing on absorptive capacity and venture capitalists’ reputation. Sustainability. 12(8): 34-47.
Kaleem Khan, M., Zhao, X., Akram, U., Hashim, M., and Kaleem, A. 2017. Crowdfunding: An Innovative Approach to Start Up with Entrepreneurship. Proceedings of the tenth international conference on management science and engineering management.
Mollick, E.R. 2014. The dynamics of crowd funding: An exploratory study. Journal of Business Venturing. 29(1): 1-16.
Scholz, N. 2015. The relevance of crowdfunding: the impact on the innovation process of small entrepreneurial firms, Springer.
Skirnevskiy, V., Bendig, D., and Brettel, M. 2017. The influence of internal social capital on serial creators’ success in crowd funding. Entrepreneurship Theory and Practice. 41(2): 209-236.
Tur-Porcar, A., Roig-Tierno, N., and Mestre, A.L. 2018. Factors Affecting Entrepreneurship and Business Sustainability. Sustainability, 10(2): 452-470.
Voorbraak, K.J.P.M. 2011. Crowdfunding for financing new ventures: consequences of the financial model on operational decisions. Master of Science in Operations Management and Logistics.
Zhao, Q., Chen, C. Der, Wang, J. L., and Chen, P.C. 2017. Determinants of backers’ funding intention in crowd funding: Social exchange theory and regulatory focus. Telematics and Informatics. 34(1): 370–384.
Amiri, S. (2021). Analyzing the Driving Factors of Crowdfunding for Women Entrepreneurs in the Field of Agriculture. Journal of Studies in Entrepreneurship and Sustainable Agricultural Development, 8(1), 31-50. doi: 10.22069/jead.2021.19385.1519
MLA
Saba Amiri. "Analyzing the Driving Factors of Crowdfunding for Women Entrepreneurs in the Field of Agriculture". Journal of Studies in Entrepreneurship and Sustainable Agricultural Development, 8, 1, 2021, 31-50. doi: 10.22069/jead.2021.19385.1519
HARVARD
Amiri, S. (2021). 'Analyzing the Driving Factors of Crowdfunding for Women Entrepreneurs in the Field of Agriculture', Journal of Studies in Entrepreneurship and Sustainable Agricultural Development, 8(1), pp. 31-50. doi: 10.22069/jead.2021.19385.1519
VANCOUVER
Amiri, S. Analyzing the Driving Factors of Crowdfunding for Women Entrepreneurs in the Field of Agriculture. Journal of Studies in Entrepreneurship and Sustainable Agricultural Development, 2021; 8(1): 31-50. doi: 10.22069/jead.2021.19385.1519