- برادران حقیر، م.، نورشاهی، ن.، روشن، ا. ر. 1398. مفهومسازی مسئولیت اجتماعی دانشگاه در ایران. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، ۲۵ (۳): ۱-۲۶.
- حسینی مقدم، م. 1397. دانشگاه ایرانی در سپهر بینالمللی: بینالمللیشدن آموزش عالی و آینده دانشگاه در ایران. پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی. تهران. 458 ص.
- داوری اردکانی، ر. 1390. وضع کنونی علم در کشور. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 13 (49): 17-1.
- درویشی، م.، شریفزاده، م.ش.، عبداللهزاده، غ. 1397. واکاوی نقش شرکتهای تعاونی روستایی در پیشبرد توسعة پایدار: رویکرد مسئولیتپذیری اجتماعی. روستا و توسعه، 20 (3): 64-43.
- سهرابی ز.، مجیدی، ز. 1392. شکاف کیفیت خدمات آموزشی: دیدگاه مدیران آموزشی، اعضای هیأت علمی و دانشجویان پزشکی. پیاورد سلامت، ۷ (۵) :۳۷۶-۳۸۸.
- شریفزاده، ا. و اسدی، ع. 138۹. کارآفرینی، دانشگاه و توسعه دانش بنیان. تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.
- شریفزاده، م. ش.، عبداللهزاده، غ. 1393. تدوین نشانگرهای کارآفرینی دانشگاهی در آموزش عالی کشاورزی. فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی، 7(2):267-287.
- شریفزاده، م. ش.، عبداللهزاده، غ. 1394. مولفههای توسعهی آموزش کارآفرینی در نظام آموزش عالی کشاورزی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 32: 112-96.
- شریفزاده، م. ش.، عبداللهزاده، غ. 1399. زیستبوم نوآفرینی کشاورزی در استان گلستان. علوم ترویج و آموزش کشاورزی، 16(1): 1-22.
10. شریفزاده، م. ش.، عبدالهزاده، غ.، عباسی، ل.، شریفی، م. 1398. الگوی مفهومی گسترش نمانام دانشگاهی در آموزش عالی کشاورزی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 48: 124-104.
11. شریفزاده، م. ش.، محمودی سرای، ع. 1394. عارضهیابی رویکرد میانرشتهای در آموزش عالی کشاورزی: مورد ترویج و آموزش کشاورزی. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 5 (10): 88-61.
12. عبداللهزاده، غ. شریفزاده، م.ش. ۱۳۹۹. زیستبوم کارآفرینی دانشگاهمحور در کشاورزی: چارچوبی برای مهندسی نهادی پژوهش، فناوری و آموزش عالی نوآفرین. گرگان: انتشارات دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان.
13. شریفزاده، م.ش.، عبداللهزاده، غ.، نجفینژاد، ع. 1397. موردکاوی تجربه گذار به دانشگاه کارآفرین: دانشگاه بسان یک زیستبوم کارآفرینی خرد. کارآفرینی در کشاورزی، 5(2):33-69.
14. علیزاده، ن.، صدیقی، ح.، پزشکیراد، غ.، فراستخواه، م. 1396. تحلیل سازوکارهای تحولآفرینی آموزشی در نظام آموزش عالی کشاورزی ایران. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، 48 (1): 43-53.
15. غلامرضائی، س.، موحد محمدی،، ح.، اسدی، ع. و حسینی، س.م. 1386. سازوکارهای تقویت کارکرد خدمات برون رسانی آموزش عالی کشاورزی ایران در عرصه ترویج کشاورزی. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، 5(2):45-56.
- کاظمی، ع. 1397. دانشگاه از نردبان تا سایبان. پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی. تهران. 524 ص.
17. کلانتری، خ.، اسدی، ع. شعبانعلی فمی، ح.، عبدالهزاده، غ.، چوبچیان، ش.، رحیمزاده، م. ۱۳۸۵. اعتبارسنجی شاخصهای ترویجی بهمنظور رتبهبندی استانها از نظر فعالیتهای آموزشی- ترویجی. مجله کشاورزی؛ ۸(۲): ۵۷-۷۰.
- مهدی، ر.، شفیعی، م. 1397. نقش آفرینی و ظرفیتسازی دانشگاههای نسل چهارم برای توسعه محلی و منطقهای. صنعت و دانشگاه، 10 (35): 1-22.
- Carayannis, E.G., and Campbell, D.F.J. 2012. Mode 3 knowledge production in quadruple helix innovation systems: 21st-century democracy, innovation, and entrepreneurship for development. New York and London: Springer.
- Leydesdorff, L. 2012. The triple helix, quadruple helix,.. and an N-tuple of helices: explanatory models for analyzing the knowledge-based economy?. Journal
of the Knowledge Economy, 3(1): 25-35.
- Sharifzadeh, A. and Abdollahzadeh, G. 2009. Explaining strengthening mechanisms, institutional orientations and problematic challenges of university agricultural research in Iran. Education, Knowledge and Economy, 3(3): 141-162.
- Valkokari, K. 2015. Business, Innovation, and Knowledge Ecosystems: How They Differ and How to Survive and Thrive within Them. Technology Innovation Management Review, 5(8): 17–24.