1. احمدخانی، ا.، علیمردانی پ.، واعظی، م. 1389 . ارزیابی و مقایسه ویژگی های شخصیتی کارآفرینانه دانشجویان
.http://peykemaharat.ir رشته های مختلف آموزشکده فنی و حرفه ای سما زنجان. قابل دسترس در
2. آربونی، ف.، شغلی، ع.، بدری پشته، ص.، مهاجری، م. 1387 . بررسی شکاف بین انتظارات و ادراکات خدمات
آموزشی ارائه شده به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان. مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، 5
.17-25 :(1)
3. آقا ملایی، ت.، زارع، ش.، عابدینی، ص. 1385 . شکاف کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان در دانشگاه
.78 -85 :(2) علوم پزشکی هرمزگان. مجله مرکز مطالعات و توسعهی آموزش پزشکی، 3
4. بازرگان، ع. 1374 . ارزیابی درون دانشگاهی و کاربرد آن در بهبود مستمر کیفیت آموزش عال . ی فصلنامه پژوهش و
.49 -70 :(3-4) برنامهریزی در آموزش عالی، 3
5. بازرگان، ع. 1380 . ارزشیابی آموزش . ی تهران، انتشارات سمت.
6. بازرگان، ع.، اسحاقی، ف. 1387 . تحلیل فرایند هدفگذاری در ارزیابی درونی کیفیت گروههای آموزشی
.57 -72 :(9) دانشگاهی. فصلنامه مطالعات تربیتی و روانشناسی، دانشگاه فردوسی مشهد، 5
7. بازرگان، ع.، فتح آبادی، ج.، عین الهی، ب. 1379 . رویکرد مناسب ارزیابی درونی برای ارتقای مستمر کیفیت گروه-
:(30) های آموزشی در دانشگاههای علوم پزشک . ی مجله روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، دوره جدید، 5
.1-26
8. بهرامی، آ.، یادگار زاده، غ.ر.، پرند، ک. 1386 . تعیین خط مشیها و عوامل اثرگذار در ارزشیابی درونی گروههای
.49 -84 :(44) آموزشی: رویکردی بر اساس پویایی سیستم. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 5
9. پرداختچی، م.ح. 1375 . نقش نظارت و راهنمایی آموزشی در بهبود کیفیت آموزش عموم . ی فصلنامه تعلیم و
.1-27 :(3) تربیت، 12
10 . پزشکی راد، غ.ر.، محتشم، ح.ر. 1382 . ارزیابی درونی رهیافت مناسب برای بهبود کیفیت آموزش عالی کشاورزی.
.24-36 :(3) فصلنامه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی، 9
11 . جورابچی، ز. 1381 . بررسی آموزش بالینی رشته مامایی در ابعاد برنامهریزی، کیفیت و کمیت از دیدگاه مربیان و
.32-45 :(1) دانشجویان مامایی. مجله آموزش در علوم پزشکی، 2
12 . راجرز، د.، هرش اس، ر. 1370 . اقتصاد و آموزش و پرور . ش ترجمه سید ابوالقاسم حسینیون، مشهد، معاونت
فرهنگی آستان قدس رضوی.
13 . زوار، ت.، بهرنگی، م.ر.، عسگریان، م. 1386 . ارزشیابی کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه پیام نور استانهای
.67 -90 :(46) آذربایجان شرقی و غربی از دیدگاه دانشجویان. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 5
14 . زیویار، ف.، ضیایی، م. ص.، نرگسیان، جواد. 1391 . بررسی عوامل مؤثر بر رضایت مشتریان با استفاده از مدل
.173 -186 :(3) سروکوآ . ل فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، 2
15 . طالب لو، ب. 1384 . بررسی وضعیت کیفیت آموزشی دورههای کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران
مرکزی. پایان نامه کارشناسی ارشد برنامهریزی درسی.
16 . فراستخواه، م. 1385 . تدوین و ارائه الگویی جهت ارزشیابی کیفیت و اعتبارسنجی آموزش عالی در ایران بر اساس
تجارب جهانی و ایران. پایاننامه دکتری آموزش عالی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی.
17 . قورچیان، ن.ق. 1383 . دایره المعارف آموزش عالی. جلد 1، تهران، بنیاد دانشنامه بزرگ فارسی.
18 . کبریایی، ع.، رودباری، م. 1384 . شکاف کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان: دیدگاه دانشجویان
.53 -61 :(1) از وضعیت موجود و مطلو . ب آموزش در علوم پزشکی، 5
:(117) 19 . کیامنش، ع.ر. 1370 . ارزشیابی آموزشی چه هست و چه نیست؟. نشریه علوم تربیتی دانشگاه تهران، 3
.49 -136
20 . کیذوری، ا.ح.، حسینی، م.ع.، فلاحی خشکناب، م. 1387 . تأثیر ارزشیابی درونی بر ارتقای کیفیت آموزشی و
.9 -115 :(8) پژوهشی. پژوهش پرستاری، 3
21 . محمد بیگی دهقی، ا. 1374 . بررسی عوامل مؤثر در ارتقای کیفیت آموزش دورههای ضمن خدمت مراکز آموزش
عالی شهید فارسی از دیدگاه فراگیران و مدرسا . ن پایاننامه کارشناسی ارشد برنامهریزی دانشگاه آزاد اسلامی
اصفهان.
22 . محمدی، ر. 1384 . ارزشیابی کیفیت در آموزش عالی (مفاهیم، اصول، روشها و معیارها). تهران، سازمان سنجش
آموزش کشور.
23 . مهابادی، ع.ر. 1387 . توسعه چیست؟. نشریه پیام آزادی.
24. Al- Hawaj, A.Y., and Elali, W. 2008. Higher Education In The Twenty–First Century: Issues
and Challenges. Proceeding of the International Conference, Ahlia University, Taylor and
Francis Group, London, UK.
25. Cheng, Y.C. 2009. Paradigm Shift in Quality Improvement in Education: Three Waves for
the Future, Available in: http://home.ied.edu.hk/yccheng/doc/speeches/12-15jun 01.pd
26. Chin, K., and Pun, K. 2002. A Proposed Framework for Implementation TQM In Chinese
Organizations. International Journal of Quality and Reliability Management, 19: 94- 272.
27. Chua, C. (2004). Perception of Quality in Higher Education. Australia: AUQA Occasional
Publication.
28. Dejager, H.J., and Nieuwenhuis, F.J. 2005. Linkages Between Total Quality Management
and the Outcomes-Based Approach in an Education Environment. Quality in Higher
Education, 11(3): 251-260.
29. Dubois, P. 2001. Evaluation and Self -Evaluation of Universities in Europe. University of
Paris, France.
30. Fitri, H., Ilias, A.H., Rahide, A.R., Razak, M.Z. 2008. Service Quality and Student
Satisfication: A Case Study at Private Higher Education Institutions. International Business
Research, 3(15): 75-163.
31. Karydis, A., Komboli, M., and Panis, V. 2001. Expectations and Perception of Greek
Patients Regarding the Quality of Dental Health Care. International Journal for Quality in
Health Care, 3(13): 16-409.
32. Matlay, H. 2008. The impact of entrepreneurship education on entrepreneurial outcomes.
journal of small Business and enterprise, 2(15): 382-396.
33. Parasuraman, A., Ziethaml, V.A., and Berry, L.L. 1988. SERVQUAL: A MultipleItem Scale
for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality. Journal of Retailing, 64(1): 12-40.
34. Sahney, S.D., Banwet, K., and Karunes, S. 2004. Conceptualizing Total Quality
Management in Higher Education. The TQM Magazine, 16(2): 145-159.
35. Windham, D.M., and Chapman, D.W. 2003. The Evaluation of Educational Efficiency:
Constraints, Issues, and Policies. GreenbWich, CT: JAI Press.