@article { author = {علیخانی دادوکلایی, مهدی and اصغرنژاد, لادن}, title = {Importance and Necessity Entrepreneurship in Agricultural Education Programs}, journal = {Journal of Studies in Entrepreneurship and Sustainable Agricultural Development}, volume = {1}, number = {2}, pages = {1-14}, year = {2014}, publisher = {Gorgan University of Agricultural Sciences and Natural Resources}, issn = {2821-0972}, eissn = {2783-4883}, doi = {}, abstract = {Abstract2Twenty-first centuries is introduced as the century of knowledge. In thiscentury, main capital of societies is knowledge, skills and attitudes of its humanresources. For this capital be in community welfare service, entrepreneurialabilities is required. Currently, development of entrepreneurship is the core ofprograms developed countries. Hence, investment in in entrepreneurial capabilitiesof human resources has a special place. Naturally, the most obvious thing that canbring us to this goal is education especially in the field of entrepreneurship. One ofthe main functions of education levels, especially in agriculture, is education ofgraduates and creative people and entrepreneurs. According to the present paperhas been prepared as an overview, importance and necessity entrepreneurshipinvestigate in agricultural education programs. In this paper, entrepreneurship inthe field of agriculture led to employment, technology transfer, encouraginginvestment and explore of new resources and effective use of their, appropriatedistribution of income and social justice, innovation and creativity in thecommunity and improve the quality of life. In this paper, appropriate strategiespresent to improve this situation with emphasis on the importance ofentrepreneurship in agricultural training programs.}, keywords = {Keywords: Agriculture education,Employment,Agricultural programs,Entrepreneurship}, title_fa = {اهمیّت و ضرورت توجه به کارآفرینی در برنامه‌های آموزش کشاورزی}, abstract_fa = {قرن بیست و یکم به‌عنوان قرن دانش معرفی شده است. در این عصر، سرمایه اصلی جوامع، دانش، مهارت و نگرش منابع انسانی آن‌ها است. برای این‌که این سرمایه در خدمت سعادت جامعه باشد، به قابلیت‌های کارآفرینی نیاز است. در حال حاضر، توسعه کارآفرینی هسته برنامه‌های توسعه کشورها است. از این‌رو، سرمایه‌گذاری در قابلیت‌های کارآفرینی منابع انسانی جایگاه ویژه‌‌‌ای دارد. طبیعی است، بارزترین چیزی که می‌تواند کشور ما را به‌این مقصود برساند آموزش است به‌خصوص در زمینه کارآفرینی. یکی از کارکردهای اصلی آموزش در سطوح مختلف، خصوصاً کشاورزی، تربیت فارغ‌التحصیلان و افراد خلاق و کارآفرین می‌باشد. در همین راستا مقاله حاضر که به‌صورت مروری تهیه شده است، سعی شده تا اهمیّت و ضرورت توجه به کارآفرینی در برنامه‌های آموزش کشاورزی بررسی شود. در مقاله، کارآفرینی در بخش کشاورزی موجب اشتغال، انتقال فناوری، ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاری و کشف منابع جدید و استفاده اثربخش از آن‌ها، توزیع مناسب درآمد و عدالت اجتماعی، نوآوری و خلاقیت در جامعه و بهبود کیفیت زندگی می‌شود. در این مقاله، با تأکید بر اهمیّت کارآفرینی در برنامه‌های آموزش کشاورزی، راهبرد‌های مناسب به‌منظور بهبود این وضعیت ارائه می‌شود.}, keywords_fa = {آموزش کشاورزی,اشتغال,برنامه کشاورزی,کارآفرینی}, url = {https://jead.gau.ac.ir/article_1841.html}, eprint = {https://jead.gau.ac.ir/article_1841_552900530eb721ff4dfd1d9b97def8f6.pdf} } @article { author = {شریفی, مهنوش and رضوانفر, احمد and حسینی, سید محمود and موحد محمدی, سید حمید}, title = {Commercialization of University Agricultural Research}, journal = {Journal of Studies in Entrepreneurship and Sustainable Agricultural Development}, volume = {1}, number = {2}, pages = {15-29}, year = {2014}, publisher = {Gorgan University of Agricultural Sciences and Natural Resources}, issn = {2821-0972}, eissn = {2783-4883}, doi = {}, abstract = {Abstract1Commercialization is a process to transform the research findings to products,process and services that can exchange in commercial mode. Commercialization ofuniversity agricultural research is infulencial factors affecting. The new issue ofcomercilization, there isn’t a clear understanding about its importance andnecessity. Scince there is no process, organization structure and excutivemechanisms for Commercialization of university agricultural research. This paperwill illustrate the context and necessity of Commercialization of universityagricultural research and review the experiences of some universities and then willintoduce mechanisms of Commercialization of university agricultural research.}, keywords = {Keywords: University Agricultural Researchs,Commercialization of Research Findings,University Entreprunership,Intelectual Property Management}, title_fa = {تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی در بخش کشاورزی}, abstract_fa = {تجاری‌سازی در فرآیند پژوهش و توسعه عبارت است از فراوری و تبدیل نتایج پژوهش به محصولات، فرایندها و خدماتی که می­تواند هدف مبادلات تجاری قرار گیرد یا به‌صورت تجاری مبادله شود. پژوهش‌های دانشگاهی کشاورزی نیز مانند دیگر زیربخش‌های نظام پژوهش‌های کشور تحت تأثیر عوامل تأثیرگذار در جریان تجاری­سازی یافته­های پژوهشی است. با توجه به رویکرد نسبتاً جدید دانشگاه‌های داخلی به مقوله تجاری‌سازی، در بسیاری از موارد درک روشنی از اهمیّت و ضرورت تجاری‌سازی در بین دست‌اندرکاران پژوهش‌های کشاورزی وجود ندارد و تا‌کنون فرآیند، ساختار سازمانی و تشکیلاتی و سازوکارهای اجرایی منسجمی در قالب یک الگوی مقتضی برای تجاری‌سازی پژوهش‌های کشاورزی دانشگاهی تعریف نشده است. این مقاله با درک این موضوع در پی آن است تا ضرورت‌ها و زمینه‌های تجاری‌سازی تحقیقات دانشگاهی را به‌طور مستدل بیان کند و سازوکارهایی را به‌این منظور ارایه دهد.}, keywords_fa = {آموزش عالی کشاورزی,پژوهش‌های دانشگاهی کشاورزی,تجاریسازی یافتههای پژوهشی,کارآفرینی دانشگاهی}, url = {https://jead.gau.ac.ir/article_1842.html}, eprint = {https://jead.gau.ac.ir/article_1842_8472661dbe3ff15b8434a2e822cc8be7.pdf} } @article { author = {اسماعیلی اول, محمد and محبوبی, محمد رضا and شهبازی, اسماعیل and کرمی دهکردی, اسماعیل}, title = {Internet Marketing and Agricultural Web-Services;step to entrepreneurship in agriculture}, journal = {Journal of Studies in Entrepreneurship and Sustainable Agricultural Development}, volume = {1}, number = {2}, pages = {31-42}, year = {2014}, publisher = {Gorgan University of Agricultural Sciences and Natural Resources}, issn = {2821-0972}, eissn = {2783-4883}, doi = {}, abstract = {Abstract1Today, using the Internet and the Web is important in all areas of its activitieshave expanded considerably. Agriculture is no exception, and the role of theInternet in agricultural development is obvious and has special functions. Amongthe functions of the Internet in agriculture can be Economically productiveagricultural development; Contribute to social development; Expansion of newmedia; Eliminating middlemen and reducing direct costs; Virtual community andcoordination of farmers and activists; And most importantly Data provided quick,accurate and timely farmers mentioned. The results showed that globally manywebsites on agriculture to public and private acts. However, many state andgovernment to provide information and services to farmers and activists engage inthis sector. Electronic markets created by the private sector in agriculture andrelated supply chain that has been done. Development of agricultural portal forvirtual community agricultural activities; Findings from a review of the literaturesuggests that, despite the large range of internet activities and the deployment ofmultiple Web services, since in certain actions have been taken in this regard.Therefore, the recommendations of this study is to provide Web services by publicand private institutions in the agricultural sector to provide more quality servicesand enhancing services to Farmers and agriculture are.}, keywords = {Keywords: Agricultural services,Electronic markets,Entrepreneurship,The internet,Web services}, title_fa = {بازاریابی اینترنتی و خدمات کشاورزی تحت وب، گامی برای کارآفرینی در بخش کشاورزی}, abstract_fa = {امروزه به­کارگیری اینترنت و وب در تمامی حوزه­ها از اهمیّت ویژه­ای برخوردار بوده و فعالیّت آن گسترش قابل توجهی داشته است. بخش کشاورزی نیز از این قاعده مستثنی نیست و نقش اینترنت در توسعه کشاورزی امری بدیهی است و کارکردهای ویژه­ای نیز دارد. از جمله کارکردهای اینترنت در کشاورزی می­توان به توسعه اقتصادی مولدان کشاورزی؛ کمک به‌عمران اجتماعی؛ گسترش شبکه­های رسانه­ای جدید؛ حذف واسطه­ها و کاهش مستقیم قیمت­ها؛ اجتماع مجازی و هماهنگی کشاورزان و فعالان این بخش؛ و از همه مهم‌تر ارائه اطلاعات سریع، دقیق و به موقع به کشاورزان اشاره نمود. نتایج بررسی­ها نشان داد در سطح جهان وب­سایت­های بسیاری در زمینه کشاورزی به‌صورت دولتی و خصوصی فعالیّت می­کنند. بسیاری از این وب‌سایت­ها دولتی بوده و به ارائه اطلاعات و خدمات دولتی به کشاورزان و فعالان این بخش می­پردازند. توسعه پورتال­های کشاورزی برای اجتماع مجازی فعالان کشاورزی؛ درآمدزایی از طریق تبلیغات و ایجاد زمینه برای تشکیل شرکت­های مجازی جهت ارائه خدمات مختلف می­تواند برای فارغ­التحصیلان کشاورزی و مدیران وب­سایت­ها ایجاد کارآفرینی و کسب ­و ­کار نماید. یافته­های حاصل از مرور منابع بیانگر آن است که علی­رغم گستره زیاد فعالیّت­های اینترنتی و قابلیت­های متعدد در به­کارگیری خدمات تحت ­وب، تاکنون در ایران اقدامات خاصی در این زمینه انجام نشده است. بنابراین از جمله پیشنهادهای این پژوهش، ارائه خدمات تحت وب توسط دستگاه­های دولتی و مؤسسات خصوصی بخش کشاورزی به­منظور ارائه خدمات با کیفیت­تر و نیز ارتقای سطح خدمت­رسانی به کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی می­باشد.}, keywords_fa = {خدمات کشاورزی,بازار الکترونیکی,کارآفرینی,اینترنت,خدمات تحت‌ وب}, url = {https://jead.gau.ac.ir/article_1843.html}, eprint = {https://jead.gau.ac.ir/article_1843_b956c544ecee3cceb1024a73f3313cfa.pdf} } @article { author = {جزینی, افشین}, title = {Business Ideas and its Importance in Technical and Vocational Trainings}, journal = {Journal of Studies in Entrepreneurship and Sustainable Agricultural Development}, volume = {1}, number = {2}, pages = {43-59}, year = {2014}, publisher = {Gorgan University of Agricultural Sciences and Natural Resources}, issn = {2821-0972}, eissn = {2783-4883}, doi = {}, abstract = {Abstract2Several evidence indicate that even though a lot of new ideas generate in theminds of individuals, but few have reached the operational stage by start-up newenterprise, product or service that indicate the complexity of idea operationalprocess. Development of ideation and operating of new ideas in trainees of IranianTechnical and Vocational Training Organization can play effective role inincreasing productivity and income in new business. Therefore, this studyexamines the importance and necessity of ideation and new idea generation intechnical and vocational training. Research method is document study relevant toorganizational ideas, business ideas, creativity and innovation in business toexplore how new idea generate and operate. This paper first discusses thedefinition and concepts of business idea, formation and factor affecting thegeneration and development of new idea are the other issues raised in this article.Then the necessity of consideration entrepreneurial idea in technical and vocationaltraining is explored. Understanding how identifies business ideas and its origin,and the importance of need assessment of business ideas will be discussed. Finally,some suggestion for more considering the ideas of trainees, formulation trainingbased on business idea to improve the effectiveness of technical and vocationaltraining is provided}, keywords = {Keywords: Business Ideas,Technical and Vocational Training,Creativity,Innovation,Entrepreneurship}, title_fa = {ایده‌های کسب و کار و اهمیّت آن در آموزش فنی و حرفه‌ای}, abstract_fa = {شواهد متعددی بیانگر آن است هر چند تعداد زیادی ایده‌های نو در ذهن افراد شکل می‌گیرند اما تعداد اندکی به مرحله عملیاتی رسیده‌اند و از طریق تبدیل به کسب و کار، محصول و یا خدمت مشخصی را ارائه کرده‌اند که این امر نشانگر پیچیدگی فرآیند عملیاتی­سازی ایده است. توسعه ایده‌پردازی و عملیاتی کردن ایده‌های جدید کسب و کار در بین کارآموزان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور می‌تواند نقشی اثرگذار در افزایش بهره­وری و درآمد در کسب و کارهای جدید داشته باشد. بر همین اساس،‌ مطالعه حاضر به بررسی اهمیّت و ضرورت ایده‌پردازی و تولید ایده­های جدید کسب و کار در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌پردازد. روش این پژوهش نیز بررسی اسنادی می‌باشد که از طریق بررسی منابع مرتبط با ایده‌های سازمانی، ایده‌های کسب و کار، خلاقیت و نوآوری در کسب و کار،‌ سعی شده تا نحوه شکل‌گیری و عملیاتی شدن ایده‌های کسب و کار مورد بررسی قرار گیرد. این مقاله ابتدا به بررسی تعاریف و مفاهیم ایده‌های کسب و کار می‌پردازد، نحوه شکل‌گیری آن‌ها و عوامل مؤثر بر شکل‌گیری و توسعه آن از سایر مباحث مطرح در این مقاله است. سپس اهمیّت توجه به ایده‌های کارآفرینانه در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد. نحوه شناخت ایده‌های کسب و کار و منابع تولید آن‌ها و همچنین اهمیّت نیازسنجی در مورد ایده‌های کسب و کار کارآموزان نیز از مباحث مقاله است. در انتها نیز راهکارهایی برای توجه بیشتر به ایده‌های کسب و کار کارآموزان، ارائه آموزش‌ها بر مبنای ایده‌های کسب و کار آن‌ها جهت بهبود اثربخشی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود.}, keywords_fa = {ایده‌های کسب و کار,آموزش‌های فنی و حرفه‌ای,خلاقیت,نوآوری,کارآفرینی}, url = {https://jead.gau.ac.ir/article_1844.html}, eprint = {https://jead.gau.ac.ir/article_1844_1ceba68e8d2f545165c182fd41709e55.pdf} } @article { author = {نجفی, بهمن and صفا, لیلا}, title = {Study of the Entrepreneurial Home-based Businesses and their Barriers and Challenges in Rural Areas}, journal = {Journal of Studies in Entrepreneurship and Sustainable Agricultural Development}, volume = {1}, number = {2}, pages = {61-73}, year = {2014}, publisher = {Gorgan University of Agricultural Sciences and Natural Resources}, issn = {2821-0972}, eissn = {2783-4883}, doi = {}, abstract = {Abstract1Today, there is no doubt that rural development as one of the top priorities ofdifferent countries, especially developing countries, requires to something beyonda simple strategy; Meanwhile, many researchers believe that the development ofentrepreneurship in different context and forms in rural areas is one of the keycomponents of rural development and even national development by job creation,increase capital, contributing to a more equitable distribution of income andpoverty reduction. Among the various forms of entrepreneurship, development ofsmall business especially home based business has been welcomed by experts ofrural development due to the unique nature and benefits, so it is important thatsome experts consider it as the most important strategies for rural development inThird World countries. Considering the importance of this issue, the objective ofthis descriptive- analytical paper was to study of the entrepreneurial home-basedbusinesses and their barriers and challenges in rural areas. The results indicatedthat development of entrepreneurial home-based businesses in rural areas are facedwith numerous barriers and challenges which some of the most important of themwere lack of proper business planning, lack of proficiency and experience in ruralpeople, lack adequate access to markets, lack of access to information andinformation resources, lack of funding for home-based business capital and legalobstacles}, keywords = {Keywords: Home based Business,Entrepreneurship,Rural Areas,Barriers and Challenges}, title_fa = {بررسی کسب و کارهای خانگی کارآفرینانه و موانع و چالش‌های توسعه آن‌ها در مناطق روستایی}, abstract_fa = {امروزه تردیدی وجود ندارد که توسعه روستایی به‌عنوان یکی از اولویت­های اصلی کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای در حال توسعه، به چیزی فراتر از یک راهبرد ساده نیازمند است؛ در این زمینه بسیاری پژوهش‌گران بر این باورند که توسعه کارآفرینی در اشکال و زمینه­های مختلف در مناطق روستایی به واسطه ایجاد اشتغال، تولید سرمایه، کمک به توزیع عادلانه­تر درآمدها در جامعه و کاهش فقر، یکی از مؤلفه‌های کلیدی نظام پیشران توسعه روستایی و حتی توسعه ملّی به‌‌شمار می‌رود. در میان اشکال مختلف کارآفرینی، توسعه مشاغل کوچک روستایی با تأکید بر مشاغل خانگی به‌علت برخورداری از ماهیت و مزایای منحصر به‌فرد، با استقبال متخصصان توسعه روستایی روبرو شده ‌است، به گونه‌ای که برخی متخصصان آن را مهم‌ترین راهکار توسعه روستایی در کشورهای جهان سوم در نظر می­گیرند. با در نظر گرفتن اهمیّت موضوع، هدف اصلی این مقاله توصیفی- تحلیلی بررسی کسب و کارهای خانگی کارآفرینانه و موانع و چالش­های توسعه آن‌ها در مناطق روستایی بود. بر اساس نتایج پژوهش‌ها مشخص شد که توسعه کسب و کارهای خانگی کارآفرینانه در مناطق روستایی با موانع و چالش­های متعددی مواجه می­باشند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها شامل عدم وجود طرح کسب و کار مناسب، نبود تجربه و تخصص لازم در روستاییان، عدم دسترسی مناسب روستاییان به بازار، عدم دسترسی به اطلاعات و منابع اطلاعاتی، عدم تأمین اعتبار مالی جهت سرمایه‌گذاری کسب و کار خانگی و وجود موانع قانونی بودند.}, keywords_fa = {کسب و کار خانگی,کارآفرینی,مناطق روستایی,موانع و چالش‌ها}, url = {https://jead.gau.ac.ir/article_1845.html}, eprint = {https://jead.gau.ac.ir/article_1845_0d4a83fc7f87fb95369d1b799c4c042e.pdf} } @article { author = {قمبرعلی, رضوان and آگهی, حسین and علی بیگی, امیر حسین and زرافشانی, کیومرث}, title = {Supports required to entrepreneurship development}, journal = {Journal of Studies in Entrepreneurship and Sustainable Agricultural Development}, volume = {1}, number = {2}, pages = {75-90}, year = {2014}, publisher = {Gorgan University of Agricultural Sciences and Natural Resources}, issn = {2821-0972}, eissn = {2783-4883}, doi = {}, abstract = {Abstract1In today's competitive market-based economy, which has been associated withthe international rapid changes and has created a process transition from anindustrial society to an information society, entrepreneurship as the engine ofdevelopment, can play an important role in economic growth of countries. Becauseaccording the study by research institutions around the world, the Level ofentrepreneurship equal to the level of development and have recognized the directrelationship between GDP growth and infrastructure and government support ofentrepreneurs. In our country has very limited support entrepreneurship centers andentrepreneurs with all the problems, while trying to convert the idea into a productshould be responsible for all investment risk. Support centers for entrepreneurs dueto lack of financial support and lack of strong support from the authorities areunable to meet the financial needs of entrepreneurs. Entrepreneurs by creatingsmall businesses with limited capital and sometimes enter into an economic andindustrial move with low loan and in many cases lose their life and resources forindustrial development. Entrepreneurship development is not possible withoutgovernment support because the experience of other countries that have traveledthe path of development, suggesting that without government support,entrepreneurship development is impossible. If the government provides financialsupport to entrepreneurs, the development activities are carried out more quicklyand a lot of nodes on the entrepreneurial path will be opened. Governments do notproduce entrepreneurs also has a duty to prepare the environment for fostering ofentrepreneurs, government strategies can lead to the creation of a suitableenvironment for the business. Therefore, this article discusses the types of supportservices and infrastructure required for the development of entrepreneurship andwould be considered the experience of different countries in this area.}, keywords = {Keywords: Entrepreneur,Entrepreneurship Development,Support,Infrastructure}, title_fa = {حمایت‌های ضروری در جهت توسعه کارآفرینی}, abstract_fa = {در اقتصاد رقابتی و مبتنی‌بر بازار امروزی که با تغییرات و تحولات سریع بین‌المللی همراه شده و فرایند گذر از جامعه صنعتی به جامعه اطلاعاتی را ایجاد کرده، کارآفرینی به‌عنوان موتور توسعه، می‌تواند در رشد اقتصادی کشورها نقش مهمی را عهده‌دار باشد. زیرا بر اساس پژوهش‌های مؤسسات تحقیقاتی دنیا، سطح کارآفرینی با سطح توسعه یافتگی برابر و به رابطه مستقیمی بین رشد ناخالص داخلی و بسترسازی­ها و حمایت­های دولت‌ها از کارآفرینان پی برده‌اند. در کشور ما مراکز حمایت از کارآفرینان بسیار محدود و کارآفرین با تمام مشکلات، ضمن تلاش جهت تبدیل ایده به محصول باید تمام خطر سرمایه‌گذاری را خود عهده دار باشد. مراکز حمایت از کارآفرینان به‌دلیل نداشتن پشتوانه مالی و عدم حمایت جدی از طرف نهادهای ذیربط قادر نیستند پاسخگوی نیازهای مالی کارآفرینان باشند. کارآفرینان با ایجاد کسب و کارهای کوچک با سرمایه محدود خود و گاهی با دریافت وام اندکی وارد یک حرکت اقتصادی و صنعتی می‌شوند و در بسیاری از مواقع زندگی و امکانات خود را در راه توسعه صنعتی از دست می‌دهند. توسعه کارآفرینی بدون حمایت دولت امکان‌ناپذیر نیست زیرا تجربه کشورهای دیگر که مسیر توسعه را طی کرده‌اند، نشان می­دهد بدون حمایت دولت، توسعه کارآفرینی غیرممکن است. در صورتی‌که اگر دولت کارآفرینان را حمایت مالی کند، روند پیشرفت فعالیّت‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌شود و بسیاری از گره‌های موجود در راه کارآفرینان باز خواهد شد. دولت‌ها کارآفرین تولید نمی‌کنند بلکه وظیفه دارند محیط را برای پرورش کارآفرینان آماده کنند، راهبردهای دولت می‌تواند منجر‌به ایجاد محیط مناسب کسب و کار شود. بنابراین در این مقاله به بحث در مورد انواع خدمات حمایتی و زیرساخت‌های مورد‌نیاز جهت توسعه کارآفرینی و تجربه کشورهای مختلف در این زمینه، پرداخته می‌شود.}, keywords_fa = {کارآفرینی,توسعه کارآفرینی,حمایت,زیرساخت‌ها}, url = {https://jead.gau.ac.ir/article_1846.html}, eprint = {https://jead.gau.ac.ir/article_1846_17f970bb8dcacf92a2fdbbb8e80c8307.pdf} } @article { author = {پاپ زن, عبدالحمید and گراوندی, شهپر}, title = {Rural Marketing Firms: Strategy for entrepreneurship and development of agricultural systems}, journal = {Journal of Studies in Entrepreneurship and Sustainable Agricultural Development}, volume = {1}, number = {2}, pages = {91-102}, year = {2014}, publisher = {Gorgan University of Agricultural Sciences and Natural Resources}, issn = {2821-0972}, eissn = {2783-4883}, doi = {}, abstract = {Abstract1Phenomena rural marketing is a new and challenging issue in Iran, although ithas a old history over than half a century in the world. Also, it has not been seriousconsider by program planners and officials in our country. As a result it causedunsustainability in socio-economic condition ruralp roducers, especiallyagricultural systems. Applied recommended sterategy have not been successful,like rural cooperatives. Hence, the central idea of this paper is to propose asolution. Critical Methods was applied for this purpose. Based on finding, Ruralmarketing firms have a potentioal for entrepreneurship and solution markrting ofagricultural section.}, keywords = {Keyword: Rural marketing firms,Entrepreneurship,Development,Model of rural marktting,Intermediaries,Agriculture}, title_fa = {شرکت‌های بازاریابی روستایی؛ راهبردی جهت کارآفرینی و توسعه نظام‌های بهره‌برداری کشاورزی}, abstract_fa = {اگر­چه پدیده بازاریابی روستایی در جهان قدمتی بیش از نیم قرن دارد، اما در کشور ما موضوع نوین و چالش برانگیزی می­باشد که مورد توجه جدی برنامه­ریزان و مسئولان ذیربط قرار نگرفته است. این غفلت و کم توجهی خسارت­های اجتماعی- اقتصادی قابل توجهی را به تولیدکنندگان روستایی، بالاخص نظام­های بهره­برداری کشاورزی وارد نموده، به­گونه­ای که توسعه پایدار آنان را با تهدید جدی روبرو ساخته است. بررسی­ها نشان می­دهد اگرچه برای رفع این مشکل از راه­حل­هایی هم­چون تعاونی­های روستایی بهره­ گرفته شده است، اما این تعاونی­ها قادر به حل مشکل بازاریابی تولید‌کنندگان روستایی نبوده­اند. از این­رو، ایده­ محوری این مقاله ارائه راه­حلی برای خروج از این بحران و ایجاد کارآفرینی در مناطق روستایی با استفاده از روش­ تحلیل انتقادی می­باشد. نتایج نشان داد آن­چه که در شرایط کنونی می­تواند به‌‌‌عنوان راهبردی برای خروج از این بن­بست پیشنهاد شود، تأسیس شرکت­های بازاریابی روستایی در مناطق روستایی کشور می­باشد. این شرکت­ها با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند می­توانند بخش عمده­ای از مشکلات اشتغال فارغ­التحصیلان کشاورزی و تولید‌ کنندگان روستایی کشور را مرتفع نمایند.}, keywords_fa = {شرکت‌های بازاریابی روستایی,کارآفرینی,توسعه,مدل بازاریابی روستایی,دلالان,کشاورزی}, url = {https://jead.gau.ac.ir/article_1847.html}, eprint = {https://jead.gau.ac.ir/article_1847_5ef96ff36acb548e57e71847f8a3fb95.pdf} }