اهمیّت بازاریابی در موفقیت کارآفرینان

نوع مقاله : علمی-مروری

نویسندگان

1 دانشجوی دکتری توسعه کشاورزی، گروه ترویج کشاورزی و توسعه روستایی، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، دانشگاه رازی،

2 دانشیار، گروه ترویج کشاورزی و توسعه روستایی، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، دانشگاه رازی

چکیده

در دنیای تجارت رقابتی امروز، بازاریابی یک عامل کلیدی در بقا و توسعه کسب و کارهای کارآفرینی است. به‌طوری که مهارت اندک بازاریابی در کسب و کارهای کوچک اغلب به سطوح پایین‌تر عملکرد و ریسک‌‌‌های بالاتر شکست منجر می‌شود. بازاریابی تنها به معنای فروش کالا نیست، هدف از بازاریابی افزایش فروش است و این ممکن نخواهد شد مگر این‌که مشتری و نیازهای او در ارتباط با محصول، شناسایی و درک شوند. امروزه یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که کارآفرینان با آن روبرو هستند تعریف بازار آن‌ها و شناخت نیاز مشتریان می‌باشد. تعداد زیادی از کارآفرینان، از تعیین یا ایجاد بازاری که محصول یا خدمت آن‌ها را تقاضا کند، غفلت می‌ورزند. متأسفانه دانش ناکافی از چگونگی درک کارآفرینان از بازاریابی و تحقیق بازار یکی از دلایلی است که کمتر در شکست کارآفرینان مورد اهمیّت قرار گرفته است. بسیاری از کارآفرینان در رابطه با مشتریان و رقیبان دانش کافی ندارند، آن‌ها فکر می‌کنند که می‌دانند مشتری چه چیزی می‌خواهد، چطور آن را می‌خواهد، کجا و چه وقت آن را می‌‌خواهد. در بسیاری از موارد مالکین کسب و کارهای کارآفرینی بیان می‌کنند که مشتریان آن‌ها کافی نیستند، درآمد ناکافی است، و نیازهای مشتریان تأمین نمی‌شود. در صورتی‌که تحقیق بازار می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند و راه حل درست را تشخیص دهد. بنابراین در این مقاله به بحث در مورد تحقیق بازار، بازاریابی کارآفرینی و شایستگی‌های مورد‌نیاز جهت اعمال بازاریابی کارآفرینی موّفق پرداخته می‌شود.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

The importance of marketing in entrepreneurial success

چکیده [English]

Abstract1
In today's world of competitive business, marketing is a key factor in the survival and growth of entrepreneurial businesses so that low marketing skill in small businesses often leads to the lower levels of performance and the higher risk of failure. Marketing is not just selling goods; the purpose of marketing is to increase sales and it will not be possible unless the customer and his needs in relation to the product must be identified and understood. One of the biggest
challenges facing entrepreneurs today is market definition and understanding of customers' needs. A large number of entrepreneurs, neglect to identify or create market that demand for their product or service. Unfortunately, inadequate
knowledge of how to understand the entrepreneurs of marketing and market research one of the reasons that have received little attention in the failure of entrepreneurs. Many entrepreneurs do not have enough knowledge about customers and competitors; they think they know what the customer wants, how it wants,where and when it. In many cases, entrepreneurial business owners argue that their clients are not sufficient, income is inadequate, and does not meet customers'needs. At the same time, market research can help to resolve this problem and to identify the correct solution. So in this article we discuss market research, entrepreneurship marketing and the competencies required for successful entrepreneurial marketing practices.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Keywords: Entrepreneurship
  • Marketing
  • Market research
  • Entrepreneurship marketing