• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه
  • ثبت نام
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
کارآفرینی در کشاورزی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 4 (1396)
دوره دوره 3 (1395)
دوره دوره 2 (1394)
دوره دوره 1 (1393)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
قمبر علی, رضوان, آگهی, حسین, علی بیگی, امیر حسین, زرافشانی, کیومرث. (1393). اهمیّت بازاریابی در موفقیت کارآفرینان. کارآفرینی در کشاورزی, 1(1), 43-59.
رضوان قمبر علی; حسین آگهی; امیر حسین علی بیگی; کیومرث زرافشانی. "اهمیّت بازاریابی در موفقیت کارآفرینان". کارآفرینی در کشاورزی, 1, 1, 1393, 43-59.
قمبر علی, رضوان, آگهی, حسین, علی بیگی, امیر حسین, زرافشانی, کیومرث. (1393). 'اهمیّت بازاریابی در موفقیت کارآفرینان', کارآفرینی در کشاورزی, 1(1), pp. 43-59.
قمبر علی, رضوان, آگهی, حسین, علی بیگی, امیر حسین, زرافشانی, کیومرث. اهمیّت بازاریابی در موفقیت کارآفرینان. کارآفرینی در کشاورزی, 1393; 1(1): 43-59.

اهمیّت بازاریابی در موفقیت کارآفرینان

مقاله 3، دوره 1، شماره 1، بهار 1393، صفحه 43-59  XML اصل مقاله (535 K)
نوع مقاله: علمی-مروری
نویسندگان
رضوان قمبر علی* 1؛ حسین آگهی2؛ امیر حسین علی بیگی2؛ کیومرث زرافشانی2
1دانشجوی دکتری توسعه کشاورزی، گروه ترویج کشاورزی و توسعه روستایی، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، دانشگاه رازی،
2دانشیار، گروه ترویج کشاورزی و توسعه روستایی، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، دانشگاه رازی
چکیده
در دنیای تجارت رقابتی امروز، بازاریابی یک عامل کلیدی در بقا و توسعه کسب و کارهای کارآفرینی است. به‌طوری که مهارت اندک بازاریابی در کسب و کارهای کوچک اغلب به سطوح پایین‌تر عملکرد و ریسک‌‌‌های بالاتر شکست منجر می‌شود. بازاریابی تنها به معنای فروش کالا نیست، هدف از بازاریابی افزایش فروش است و این ممکن نخواهد شد مگر این‌که مشتری و نیازهای او در ارتباط با محصول، شناسایی و درک شوند. امروزه یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که کارآفرینان با آن روبرو هستند تعریف بازار آن‌ها و شناخت نیاز مشتریان می‌باشد. تعداد زیادی از کارآفرینان، از تعیین یا ایجاد بازاری که محصول یا خدمت آن‌ها را تقاضا کند، غفلت می‌ورزند. متأسفانه دانش ناکافی از چگونگی درک کارآفرینان از بازاریابی و تحقیق بازار یکی از دلایلی است که کمتر در شکست کارآفرینان مورد اهمیّت قرار گرفته است. بسیاری از کارآفرینان در رابطه با مشتریان و رقیبان دانش کافی ندارند، آن‌ها فکر می‌کنند که می‌دانند مشتری چه چیزی می‌خواهد، چطور آن را می‌خواهد، کجا و چه وقت آن را می‌‌خواهد. در بسیاری از موارد مالکین کسب و کارهای کارآفرینی بیان می‌کنند که مشتریان آن‌ها کافی نیستند، درآمد ناکافی است، و نیازهای مشتریان تأمین نمی‌شود. در صورتی‌که تحقیق بازار می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند و راه حل درست را تشخیص دهد. بنابراین در این مقاله به بحث در مورد تحقیق بازار، بازاریابی کارآفرینی و شایستگی‌های مورد‌نیاز جهت اعمال بازاریابی کارآفرینی موّفق پرداخته می‌شود.
کلیدواژه‌ها
کارآفرینی؛ بازاریابی؛ تحقیق بازار؛ بازاریابی کارآفرینی
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 2,222
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,071
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.