%0 Journal Article %T ارائه ی الگوی مفهومی مؤلفه های خرد و کلان نظام آموزش کارآفرینی %J مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار کشاورزی %I دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان %Z 2821-0972 %A اجاقی, صبا %A رضایی, بیژن %A نادری, نادر %A جتعفری, حبیب %D 2017 %\ 02/19/2017 %V 3 %N 4 %P 39-54 %! ارائه ی الگوی مفهومی مؤلفه های خرد و کلان نظام آموزش کارآفرینی %K آموزش کارآفرینی %K محیط کلان %K محیط خرد %K مدل مفهومی %R 10.22069/jead.2017.12102.1222 %X امروزه آموزش کارآفرینی به یکی از مهم‌ترین و گسترده‌ترین فعالیت‌های دانشگاه‌ها تبدیل شده است. به دلیل این رسالت مهم، کیفیت خدمات در آموزش عالی در طی دو دهه‌ی اخیر توجه فزاینده‌ای را به خود جلب نموده است و به یک هدف مهم تبدیل شده است. در این پژوهش، با استفاده از روش کتابخانه‌ای و توصیفی، عوامل و مؤلفه‌های اثرگذار بر آموزش کارآفرینی در سطح خرد و کلان مشخص گردید و سپس الگوی مفهومی مؤلفه‌های اثر گذار بر نظام آموزش کارآفرینی ترسیم گردید. در این مدل، دانشجویان به عنوان ورودی های یک سیستم آموزشی، وارد محیط آموزشی شده و تحت تأثیر فرآیند آموزش قرار می‌گیرند و در نهایت خروجی نظام آموزشی، نیروهای متخصص، کارآفرین و مورد نیاز بازار کار خواهند بود. آموزش‌های کارآفرینی در سطح کلان، متأثر از محیط سیاسی، محیط اقتصادی، محیط فرهنگی و در سطح خرد متأثر از اهداف آموزش کارآفرینی، محتوای دروس کارآفرینی، برنامه‌ها و سیاست‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، مهارت‌های مدرسان و مرببان کارآفرینی و روش تدریس می‌باشد. %U https://jead.gau.ac.ir/article_3405_f176469635d5c52412d9f402910cc8cc.pdf