@article { author = {نادری, نادر and سیفی رسولیان, بهنوش}, title = {Entrepreneur University and their role in advancing and realizing resistance economics in sanctions terms}, journal = {Journal of Studies in Entrepreneurship and Sustainable Agricultural Development}, volume = {5}, number = {3}, pages = {19-30}, year = {2018}, publisher = {Gorgan University of Agricultural Sciences and Natural Resources}, issn = {2821-0972}, eissn = {2783-4883}, doi = {10.22069/jead.2019.16368.1363}, abstract = {AbstractIran, which has chosen the policy of resistance economics is required to innovate andentrepreneurship in new economic eras, for the realization of a resistance economy is essentialthe readiness of economic institutions and the interaction between government and people. Theentrepreneur university can be the turning point for training human resources, with new ideasand new thinking, every moment inject a new force, in the vital arteries of the growing societyand Society can make use of the emerging developmental ideas of academics. Generally,academic strategies came into decision-making organizations and then enter into executiveinstitutions; the university is the best place to theorize ideas. Therefore, the present reviewstudy is based on a comprehensive literature review of available literature and does scientificworks in the field of entrepreneur university and resistance economics. Efforts have also beenmade to take effective steps towards removing the research gap, namely the lack of focus onthird-generation universities and their position in the resistance economy. In the end, there wereseveral proposals for, the realization of resistance economy.}, keywords = {Keywords: Entrepreneurship,entrepreneurial university,Resistance Economics,Economic Resilience,Organizational Entrepreneurship}, title_fa = {دانشگاه کارآفرین و نقش آن در پیشبرد و تحقق اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم}, abstract_fa = {کشور ایران که سیاست اقتصاد مقاومتی را انتخاب نموده مکلف به نوآوری و کارآفرینی در عرصه‌های جدید اقتصادی است، و برای تحقق اقتصاد مقاومتی آمادگی نهادهای اقتصادی و تعامل و همکاری میان دولت و مردم ضروری است. دانشگاه کارآفرین می‌تواند به عنوان کانون اصلی تربیت نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده، با برخورداری از ایده‌ها و اندیشه‌های نو، هر لحظه در شریان‌های حیاتی جامعه که حرکت رو به رشدی دارند، نیروی نوینی را تزریق کند و جامعه نیز با به کار بستن ایده‌های نوظهور دانشگاهیان می‌تواند اندیشه توسعه را محقق سازد. از آنجایی که عموما استراتژی‌های دانشگاهی وارد سازمان‌های تصمیم‌گیر و سپس وارد نهادهای اجرایی می‌شوند، بهترین مکان برای پرداختن و تئوریزه کردن ایده‌ها دانشگاه‌ها هستند. مطالعه حاضر، از مرور ادبیاتی گسترده در متون موجود و کارهای علمی انجام شده در حوزه دانشگاه کارآفرین و اقتصاد مقاومتی استخراج شده است. این پژوهش به بررسی وضعیت و ویژگی‌های دانشگاه کارآفرین در کشور و میزان تاثیر و نقش آنها در تحقق و پیشبرد اقتصاد مقاومتی پرداخته است. همچنین تلاش شده تا در جهت مرتفع نمودن خلاء پژوهشی یعنی عدم تمرکز بر دانشگاه‌های نسل سوم و جایگاه آنها در اقتصاد مقاومتی قدم‌های موثری برداشته شود. در نهایت پیشنهادهایی در راستای هموار کردن مسیر برای تحقق اقتصاد مقاومتی ارائه شده است.}, keywords_fa = {کارآفرینی,دانشگاه کارآفرین,کارآفرینی سازمانی,اقتصاد مقاومتی,تاب آوری اقتصادی}, url = {https://jead.gau.ac.ir/article_4647.html}, eprint = {https://jead.gau.ac.ir/article_4647_c3e38747e750adbfdf00d76c24deca89.pdf} }