@article { author = {شریف‌زاده, محمدشریف and عبدالله زاده, غلامحسین and نجفی نژاد, علی}, title = {Case study of Transition to Entrepreneurial University: University as a Micro Ecosystem of Microenterpris}, journal = {Journal of Studies in Entrepreneurship and Sustainable Agricultural Development}, volume = {5}, number = {2}, pages = {33-69}, year = {2018}, publisher = {Gorgan University of Agricultural Sciences and Natural Resources}, issn = {2821-0972}, eissn = {2783-4883}, doi = {10.22069/jead.2018.13518.1346}, abstract = {Abstract 1Higher education institutions are faced nowadays with the need to apply entrepreneurship toall disciplines, specializations tracks, and courses provided in order to keep up with the 21st-century labour market dynamism. By pairing innovation with entrepreneurial mindset and skillsets in higher education, a new concept has emerged: The Entrepreneurial university whichfocuses on bringing academic innovations to the market. University –based entrepreneurialecosystems have emerged as one of the most dynamic forces shaping the economic performanceof individuals, companies, regions and countries. This paper employs action researchmethodology to construct a framework for illustrative explaining the entrepreneurial universityas an entrepreneurial micro ecosystem. With the aim of illustrating a representative case, wefirst explore the challenges and solutions of the Gorgan University of Agricultural Sciences &Natural Resources when contributing to the development of an university-based entrepreneurialmicro- ecosystem. The reflection has been conducted as one of the key steps in the actionresearch to extract a series of institutional lessons learned based on lived experience for thetransition to an entrepreneurial university.}, keywords = {Keywords: Entrepreneurial university,University -based entrepreneurial ecosystem,Institutional participatory action research,Gorgan University of Agricultural Sciences and Natural Resource}, title_fa = {موردکاوی تجربه گذار به دانشگاه کارآفرین: دانشگاه بسان یک زیست‌بوم کارآفرینی خرد}, abstract_fa = {امروزه، موسسات آموزش عالی نیازمند تلفیق کارآفرینی در تمامی رشته‌ها، گرایش‌های تخصصی و دوره‌های آموزشی ارائه شده هستند تا از این طریق بتوانند همسو با بازار کار پویا در قرن بیست و یکم حرکت کنند. همگرایی نوآوری با ذهنیت و مجموعه مهارت‌های کارآفرینی در آموزش عالی، به شکل‌گیری یک مفهوم جدید منجر شده است: دانشگاه کارآفرین که بر رساندن نوآوری‌های علمی دانشگاهی به بازار متمرکز است. در حال حاضر، زیست‌بوم‌های کارآفرینی مبتنی بر دانشگاه به عنوان یکی از پویاترین نیروهای شکل‌دهنده عملکرد اقتصادی افراد، شرکت‌ها، مناطق و کشورها به شمار می‌روند. این مقاله از روش‌شناسی اقدام پژوهی برای ساخت چارچوبی جهت تبیین تشریحی دانشگاه کارآفرین به عنوان یک زیست‌بوم خرد کارآفرینی بهره گرفته است. به منظور تشریح یک مورد نمایا، ابتدا چالش‌ها و راهکارهای پیش‌روی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در جریان توسعه یک زیست‌بوم خرد کارآفرینی مبتنی بر دانشگاه بررسی شده است. بازاندیشی صورت گرفته به عنوان یکی از مراحل کلیدی اقدام پژوهشی به استخراج مجموعه‌ای از درس‌های آموخته نهادی زیست‌شده برای گذار به دانشگاه کارآفرین منجر شده است.}, keywords_fa = {دانشگاه کارآفرین,زیست‌بوم کارآفرینی دانشگاه‌پایه,اقدام پژوهشی نهادی مشارکتی,دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان}, url = {https://jead.gau.ac.ir/article_4348.html}, eprint = {https://jead.gau.ac.ir/article_4348_3ad63db0a5965bf828fd76686a9acc76.pdf} }