@article { author = {هاشمی, آمنه سادات and شاهانی, اسد}, title = {Value approach to business and production in agricultural sector: preparation for donation payment (Zakat)1 safety mechanism promotion}, journal = {Journal of Studies in Entrepreneurship and Sustainable Agricultural Development}, volume = {4}, number = {2}, pages = {13-25}, year = {2017}, publisher = {Gorgan University of Agricultural Sciences and Natural Resources}, issn = {2821-0972}, eissn = {2783-4883}, doi = {10.22069/jead.2017.13259.1260}, abstract = {Abstract2Agricultural business environment is extremely vulnerable to enormous and unpredictablerisks. Selected different mechanisms can protect productions of this sector against risks andprovide psychic security and inner relaxation for farmers of thier own business. For thispurpose, attention to the patterns that rose from Islamic culture for properties and life insuranceis necessary. The purpose of this study was to investigate influencing of donation payment(Zakat) security mechanism performance on the job and life satisfaction from PreparationExtension Approach (PEA) perspective According to the Islamic-Iranian model of progress,which was done by using a descriptive – correlation method and a survey technique. Thestatistical population was included Fars Province’s wheat producers that 196 of them wereselected by Morgan's Table and using proportional stratified random sampling method.Collecting data instrument was questionnaire that was validated by a group of experts and itsreliability was calculated by using Coronbach Alpha's Coefficient (α=0.72-0.86). The resultsshowed that there is significant and positive relationship between the "attitudes toward Zakatsafety mechanism" and "job and life satisfaction". Also, average attitude toward Zakat saftymechanism in very developed and developed areas is more than less developed and deprivedarea. Finally, PEA explains how to promote Zakat safety mechanism among farmers to lead tomore wheat producers’ job and life satisfaction in the framework of Islamic lifestyle in Farsprovince.}, keywords = {Keywords: Donation payment (Zakat),agricultural business,Job and life satisfaction,Preparation Approach (PA}, title_fa = {عوامل موثر بر موفقیت توسعه محصول جدید در شرکت‌های تخصصی کشاورزی تحت پوشش پارک علم و فناوری و مراکز رشد استان مازندران}, abstract_fa = {با توجه به اهمیت رقابت بازار و سرعت تغییر و تحولات آن، گرایش به توسعه محصول جدید در سازمان‌ها و شرکت‌ها ضرورت می‌یابد. توسعه محصولات جدید به‌ویژه در عرصه کشاورزی می‌تواند به هدفمندتر شدن تولید محصول بیانجامد. لذا این پژوهش با هدف شناسایی عوامل مهم و اثرگذار بر موفقیت توسعه محصول جدید در شرکت‌های کشاورزی- محور تحت پوشش پارک علم و فناوری مازندران و مراکز رشد انجام شد. پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش گردآوری و تحلیل داده‌ها، از نوع توصیفی- پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش، دست‌اندرکاران 55 شرکت فعال تخصصی کشاورزی مستقر در پارک علم و فناوری استان و مراکز رشد بودند. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه استفاده شد و روایی آن با بهره‌گیری از نظر اصلاحی صاحب‌نظران و خبرگان و پایایی آن از طریق ضریب تتای ترتیبی تأیید گردید. با هدف رتبه‌بندی پارامترها از طریق آزمون فریدمن، عواملی مانند توجه به خواسته‌ها، سلایق و نیازمندی‌های مشتریان در طراحی و تولید محصول جدید، تعیین اهداف مشخص برای توسعه محصول جدید، دیدگاه بلند‌مدت در فرآیند توسعه محصول جدید، پشتیبانی فنی از فرایند توسعه محصول جدید و تولید محصول غیر‌قابل تقلید، کمیاب، ارزشمند و غیر‌قابل جایگزین، به ترتیب به عنوان مؤثرترین متغیرها تشخیص داده شدند. یافته‌های حاصل از تحلیل عاملی اکتشافی، متغیرها را در هفت عامل مدیریت و برنامه‌ریزی، بازاریابی، علم‌ و فناوری، پشتیبانی از محصول، محصول‌محوری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع و آموزش دسته‌بندی کرد که در مجموع 71/76 درصد از کل متغیرهای موفقیت توسعه محصول جدید را تبیین می‌نماید.}, keywords_fa = {توسعه محصول جدید,پارک علم و فناوری,شرکت‌های تخصصی کشاورزی,موفقیت}, url = {https://jead.gau.ac.ir/article_3628.html}, eprint = {https://jead.gau.ac.ir/article_3628_b2bc5ff7df267766939973da65c6ae54.pdf} }