@article { author = {قمبرعلی, رضوان and رستمی, فرحناز}, title = {Investigation of Relationship between Entrepreneurs Values and their Definition of Success}, journal = {Journal of Studies in Entrepreneurship and Sustainable Agricultural Development}, volume = {2}, number = {1}, pages = {77-92}, year = {2015}, publisher = {Gorgan University of Agricultural Sciences and Natural Resources}, issn = {2821-0972}, eissn = {2783-4883}, doi = {}, abstract = {Abstract1One of the key issues in the design of entrepreneurship development programsare entrepreneurs’ values. Values determine a person' orientation and criteria tochoice and decision-making, so these can play an important role in the objectivesand actions of people. On the other hand, several studies have been conducted inrelation to the success of entrepreneurs but unfortunately less to define andunderstand the success of an entrepreneur's point of view. On the other hand, manystudies have been conducted in the field the success of entrepreneurs butunfortunately less attention has been paid to define and understand of success fromthe perspective of entrepreneurs. While the success is a wide scope that can havemultiple dimensions. The aim of this study was to investigate the relationshipbetween entrepreneurs’ values and their perceptions of success. The data gatheringwas carried out with the participation of 92 entrepreneurs in three sectors (industry,services and agriculture) that are working in Kermanshah Township. The resultsshowed that there is a significant relationship between entrepreneurs’ values andtheir definition of success, so that entrepreneurs that believe in values of power,achievement and self-direction, described the success by income, growth andreputation indicators and give less important to balance between business andfamily responsibility and social participatory indicators in their success. On theother hand, entrepreneurs who are committed to the values of benevolence anduniversalism, described your success by customer satisfaction, product quality andenjoyment of work criteria and give less important to growth and incomeindicators. Also entrepreneurs, who believed that emotionality value, described thesuccess by innovation indicator.}, keywords = {Keywords: Entrepreneurship,Value System,Success,Entrepreneurs values}, title_fa = {بررسی رابطه ارزش های کارآفرینان و درک آنان از موفقیت}, abstract_fa = {ارزش­های کارآفرینان، یکی از مباحث کلیدی در طراحی برنامه­های توسعه کارآفرینی می­باشند. ارزش­ها جهت­گیری فرد را مشخص می­کنند و ملاک انتخاب و اخذ تصمیم قرار می­گیرند لذا می‌توانند نقش مهمی را در اهداف و اعمال مردم ایفا کنند. از سوی دیگر تا­کنون مطالعات زیادی در رابطه با موفقیت کارآفرینان انجام شده است اما متأسفانه کمتر به تعریف و درک موفقیت از دیدگاه کارآفرینان پرداخته شده است. این در حالیست که موفقیت حوزه وسیعی است که می­تواند ابعاد چند گانه­ای داشته باشد. لذا هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه ارزش­های کارآفرینان و درک آنان از موفقیت بود. کار گردآوری داده ها با مشارکت 92 نفر از کارآفرینان در سه بخش(صنعت، خدمات و کشاورزی)که در شهرستان کرمانشاه مشغول به فعالیت بودند، انجام گرفت. نتایج نشان داد که بین ارزش­های کارآفرینان و تعریف آن‌ها از موفقیت رابطه معنی­داری وجود دارد. به‌طوری که کارآفرینانی که به ارزش­های قدرت طلبی، پیشرفت­طلبی و خودمحوری معتقدند، موفقیت خود را با شاخص­های کسب درآمد، رشد و شهرت تعریف می­کنند و به شاخص­های تعادل بین کار و خانواده و مشارکت اجتماعی در موفقیت خود کمتر اهمیت می­دهند. از سوی دیگر، کارآفرینانی که به ارزش­های نیکخواهی و عام گرایی پایبندند، موفقیت خود را با شاخص­های رضایت مشتری، کیفیت تولید و لذت از کار تعریف می­کنند و برای شاخص­های رشد و کسب درآمد اهمیت کمتری قائلند. همچنین، کارآفرینانی که به ارزش هیجان طلبی معتقدند، موفقیت خود را با شاخص نوآوری تعریف می­کنند.}, keywords_fa = {کارآفرینی,نظام ارزشی,موفقیت,ارزش های کارآفرینان}, url = {https://jead.gau.ac.ir/article_2378.html}, eprint = {https://jead.gau.ac.ir/article_2378_eb820ae0b9404b2ae581bcf6a7e59cf4.pdf} }