@article { author = {پاپ زن, عبدالحمید and گراوندی, شهپر}, title = {Rural Marketing Firms: Strategy for entrepreneurship and development of agricultural systems}, journal = {Journal of Studies in Entrepreneurship and Sustainable Agricultural Development}, volume = {1}, number = {2}, pages = {91-102}, year = {2014}, publisher = {Gorgan University of Agricultural Sciences and Natural Resources}, issn = {2821-0972}, eissn = {2783-4883}, doi = {}, abstract = {Abstract1Phenomena rural marketing is a new and challenging issue in Iran, although ithas a old history over than half a century in the world. Also, it has not been seriousconsider by program planners and officials in our country. As a result it causedunsustainability in socio-economic condition ruralp roducers, especiallyagricultural systems. Applied recommended sterategy have not been successful,like rural cooperatives. Hence, the central idea of this paper is to propose asolution. Critical Methods was applied for this purpose. Based on finding, Ruralmarketing firms have a potentioal for entrepreneurship and solution markrting ofagricultural section.}, keywords = {Keyword: Rural marketing firms,Entrepreneurship,Development,Model of rural marktting,Intermediaries,Agriculture}, title_fa = {شرکت‌های بازاریابی روستایی؛ راهبردی جهت کارآفرینی و توسعه نظام‌های بهره‌برداری کشاورزی}, abstract_fa = {اگر­چه پدیده بازاریابی روستایی در جهان قدمتی بیش از نیم قرن دارد، اما در کشور ما موضوع نوین و چالش برانگیزی می­باشد که مورد توجه جدی برنامه­ریزان و مسئولان ذیربط قرار نگرفته است. این غفلت و کم توجهی خسارت­های اجتماعی- اقتصادی قابل توجهی را به تولیدکنندگان روستایی، بالاخص نظام­های بهره­برداری کشاورزی وارد نموده، به­گونه­ای که توسعه پایدار آنان را با تهدید جدی روبرو ساخته است. بررسی­ها نشان می­دهد اگرچه برای رفع این مشکل از راه­حل­هایی هم­چون تعاونی­های روستایی بهره­ گرفته شده است، اما این تعاونی­ها قادر به حل مشکل بازاریابی تولید‌کنندگان روستایی نبوده­اند. از این­رو، ایده­ محوری این مقاله ارائه راه­حلی برای خروج از این بحران و ایجاد کارآفرینی در مناطق روستایی با استفاده از روش­ تحلیل انتقادی می­باشد. نتایج نشان داد آن­چه که در شرایط کنونی می­تواند به‌‌‌عنوان راهبردی برای خروج از این بن­بست پیشنهاد شود، تأسیس شرکت­های بازاریابی روستایی در مناطق روستایی کشور می­باشد. این شرکت­ها با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند می­توانند بخش عمده­ای از مشکلات اشتغال فارغ­التحصیلان کشاورزی و تولید‌ کنندگان روستایی کشور را مرتفع نمایند.}, keywords_fa = {شرکت‌های بازاریابی روستایی,کارآفرینی,توسعه,مدل بازاریابی روستایی,دلالان,کشاورزی}, url = {https://jead.gau.ac.ir/article_1847.html}, eprint = {https://jead.gau.ac.ir/article_1847_5ef96ff36acb548e57e71847f8a3fb95.pdf} }